Born2bme
Ik kopieer hier even het stukje wat ik gisteren heb getypt, en waarom ik geen voorstander ben van het afschaffen van de leeftijdsindeling:
Ik bekijk het natuurlijk ook vooral vanuit mijn eigen referentiekader hè, en niet vanuit het grote geheel. Maar wat ik al eerder aangaf, ik loop nu al vast in de huidige leeftijdsindeling, en ik vrees dat het alleen maar erger zal worden op deze manier. Als de bovenbouw nu al wegvalt tegenover alle kleuters, verdwijnt het volledig wanneer het samen gaat vallen met kleuters, peuterspeelzaal én opvang. Zelfde geld voor lichamelijke veranderingen bij pubers die naar beneden zakken vanwege zindelijkheid, luieruitslag en waterpokken. Dat maakt het voor mij niet interessant meer om nog te bezoeken, waardoor ik veel zal missen die in meerdere categorieën vallen.
Ik ben me er van bewust dat de grotere kinderen in de minderheid zijn, maar wanneer het zo belangrijk is om inclusief te zijn vind ik het wel vervelend als die groep word buitengesloten.
Ontwikkelingsleeftijd ben ik wél een voorstander van.
Verder ga ik hier even niet meer reageren, want ik merk dat ik inmiddels ook een beetje geïrriteerd begin te raken.. 😶