iMoeder Co-ouderschap is niet verplicht he! Een rechter legt ook nooit co-ouderschap op. Want daar moet je goed voor kunnen samenwerken en het belang van de kinderen samen voorop kunnen zetten. Als ouders naar de rechter moeten voor een beslissing daarover, dan gaat dat dus niet werken. Ouders hebben geen recht op co-ouderschap, ze hebben recht op omgang.
Als ik jou was zou ik die mediator laten zitten en een goede advocaat nemen die kennis van zaken heeft en die voor jou opkomt!
Ja, dit zegt echt iederéén tegen me.
Ik wil eerst die mediator proberen, zodat iig de scheiding zsm gestart kan worden en de financiële zaken geregeld zijn. Mijn man kan niet met geld omgaan en heeft grote schulden gehad/gemaakt aan het begin van onze relatie (richting 50k). Ik ben bang dat dit wederom gaat gebeuren, en dat ik daar de dupe vsn word, dus ik wil heel snel een eikdatum (noem je dat zo?) voor onze rekeningen, zodat alle nieuwe schulden die hij maakt voor hem zijn.
Daarnaast kan de mediator ook helpen bij het koophuis en de verdeling van kosten/financiën. Ik neem aan dat een advocaat zich niet op alles rond een scheiding richt?
Ik ben verder nog aan het nadenken over het ouderschapsplan; ik wil hem 2 keuzes geven (om het weekend en een andere wekelijkse optie). Gaat hij niet akkoord, dan ga ik naar een advocaat voor de omgangsregeling.
Klinkt ook als een goed stappenplan, toch? 😊
Ik begrijp nu pas écht de ellende die je doormaakt bij een scheiding, wat een ongelofelijke verschrikking is dit zeg 🤢 Met geen woorden te beschrijven...