Ik volg dit topic al eventjes maar nog niks geschreven volgens mij. Ik ben heel druk bezig met consuminderen, of nog beter consumanderen, want ik wil niet alleen minder kopen maar ook anders kopen, letten op de hoeveelheid afval van de verpakking, of ergens palmolie in zit, enzovoort. Geen rommel meer, maar duurzame dingen en zoveel mogelijk tweedehands.
Verder was ik twee jaar geleden echt fantastisch bezig met minimaliseren. We gingen verhuizen en ik heb een stuk of 20 verhuisdozen vol spullen naar de kringloopwinkel gebracht. Ons huis was leeg, opgeruimd, echt minimalistisch. Inmiddels is het weer vol met spullen en een chaos. Ik ga haast niet winkelen, maar als ik in kringloopwinkels ben zie ik zoveel leuks! En dan kost het ook bijna niks, dat is echt mijn grote valkuil. Verder kan ik ook wel wat interieuradvies gebruiken geloof ik. In mijn hoofd weet ik echt wel wat bij elkaar past, maar als ik dan bepaalde kleuren uitkies voor in huis dan gaat dat zo vervelen. Dan zie ik in de winkel iets in compleet andere kleuren wat ik dan zo leuk vind dat ik het wil hebben. Het resultaat: een pippi langkous huis. Als het mooi weer is hou ik van felle kleuren en ga ik gerust meubels knalgeel schilderen waar ik dan helemaal verliefd op ben. Ik weet zeker dat ik het zodra de zon weer schijnt weer mooi vind, maar nu het koud en grijs buiten is hou ik van gedempte kleuren en daar zit ik dan met mijn gele kastje. Niet handig!
En ik wil ook echt op mijn geld gaan letten. Mijn vriend en ik hebben beide een gat in onze hand, waardoor sparen moeilijk is. We verdienen nu veel meer dan een paar jaar terug, maar er blijft net zo weinig over aan het eind van de maand. Er gaat heel veel geld op aan eten. Ik kan gemakkelijk bedenken dat ik wel zin heb in sushi als lunch en dan haal ik daar alle ingredienten voor en dan ga ik dat maken, wat natuurlijk veel duurder is dan even een paar boterhammen smeren. Deze week ben ik wel bewust bezig geweest en heb ik voor hel weinig geld de boodschappen gedaan. Ik KAN het dus wel, maar heb even stimulans nodig denk ik.
In de kerstvakantie heb ik twee weken vrij, ik denk dat dat ook een goed moment is om weer te gaan minimaliseren en misschien de muur een andere kleur te maken, want hoe het nu is vind ik lelijk 😛