[verwijderd] Wij wassen met de hand af dus drie jaar met een borstel gaat hier niet lukken. Wij hebben wel een recyclebare afwasborstel waar je alleen de kop van hoeft te vervangen. Komt bij de Ekoplaza vandaan. Ik kan totaal niet lekker lezen met een ereader. Meerdere geprobeerd maar het valt voor mij in het niets vergeleken met een echt boek.

• [verwijderd]

Rozepanda Ik gebruik shampoo en conditioner bars van helemaal Shea en ben daar erg tevreden over. De shampoo schuimt genoeg om goed over je haar te kunnen verdelen, wat werfzeep bijv niet doet en daar kon ik mijn haar ook echt niet mee wassen.

Ik probeer als we iets “nieuws” nodig hebben eerst te kijken of ik hetgeen kan vinden op marktplaats of bij de kringloop. Scheelt vaak veel geld en is beter voor het milieu omdat het dan hergebruikt wordt ipv weggegooid en opnieuw geproduceerd moet worden.

Met boodschappen vind ik het lastiger om aan al mijn wensen te voldoen. Probeer zo budgetvriendelijk mogelijk in te kopen maar dan kom je dus vaak uit bij groenten/fruit/vega/vlees wat flink ingepakt is in plastic. Heb me voorgenomen dat op dit moment het budget het belangrijkste is maar waar kan ik zo min mogelijk plastic “koop”. Dus als de losse appels net zo duur zijn als in een zak dan koop ik de losse die ik in een eigen stoffen tas doe enz.

Ik probeer dit ook aan te houden;

Use it up, wear it out, make it do, do without.

LisbethSalander je laatste stuk herken ik wel hoor. Toen we nog met zijn drieën waren kocht ik voornamelijk bio en toen kon het ook nog wel maar nu de oudste een stuk groter is (en dus meer eet) en we met zijn vieren zijn gaat dat niet meer. Daarnaast is het praktischer als ik voornamelijk naar een winkel ga. Dat is voor ons de Appie en meestal ga ik een keer per half jaar naar de Ekoplaza en sla dan in op de producten die ze uitsluitend daar verkopen. Daarnaast gebruiken wij sinds een tijdje de 'too good to go' app. Producten die anders door winkels en restaurants worden weg gegooid kun je via de app voor een fijn prijsje ophalen. Het is wel een verassing wat je krijgt maar als je geen moeilijke eter bent en/of creatief in de keuken is het een leuke aanvulling.

Net een wortelkanaalbehandeling gehad. Tandarts gaf aan dat de kosten vermoedelijk ruim €400,- zijn.😢

nog even gedacht aan het minimaliseren van mijn kies 🤪maar wil niet zo’n gat in mijn mond.

[verwijderd] en hier wordt je was ook echt schoon mee? Ik heb hier al eens eerder naar gekeken, maar dan op levenzonderafval.nl.

• [verwijderd]

Ja hier wel in ieder geval. En de viezige geur ging ermee uit de wasmachine. Ik doe er nog wel azijn bij, ipv wasverzachter (dat gebruik ik nooit).

• Robije hebben hierop gereageerd.
          • [verwijderd]

Robije ik ben niet zo'n fan van wasnoten. Krijg mijn was er niet goed schoon mee helaas.

• [verwijderd]

Ik heb wasbare luiers en daarvan zeggen ze dat je geen wasnoten moet gebruiken want dan wordt het echt niet schoon. Ik was alles met Klok en wordt prima schoon. Gewoon het poeder. Zit in karton.

De AH puur lijn is ook erg fijn. En ook ecologisch.

Pff ik baal als een stekker ,mijn loon is niet gestort deze week. ,ze hadden mijn uren niet goed verwerkt. En laat ik het netnodig hebben deze week. Heb ik weer he is altijd zo wanneer ik het geld goed kan gebruiken dan komt het geld te laat😆😆

Elena22 nog erg gevoelig maar de pijn van de ontsteking is gelukkig weg.

Is het op jouw werk weer wat rustiger? Weet dat je een wisseling hebt gehad ivm faillisement.

LisbethSalander ja beter ik heb vorig jaar ene kies laten trekken. Maar ik kon niet met gat in me mond verder leven. Dus heb ik implantaat met kroon kosten a 2duizend euro laten doen helaas