Ik probeer op te ruimen, weg te doen, te minderen, maar ik vind het soms wel lastig. Momenteel MOETEN we ook echt, want de studeerkamer moet naar zolder om plaats te maken voor de aankomende baby. Daarom zijn we nu druk bezig op zolder en is er al veel weggegaan. Ik sorteer voor: kringloop / verkoop - stort, waarbij nuttige dingen naar de kringloop gaan of we zelf proberen te verkopen en de echt oude meuk of dingen waar een ander ook niets mee kan naar de stort te doen (WAAROM heb ik al die jaren de bankafschriften bewaard van toen ik 13 was? En meeverhuisd????).
Ik wil voor verjaardagen ook geen neerzetspul meer, daar heb ik nu toch al veel te veel van. En ik koop het ook niet, hoe leuk het me ook lijkt op dat moment.
Verder probeer ik plastic zakken e.d. zoveel mogelijk te hergebruiken, ik heb al in geen jaren broodzakjes gekocht bijvoorbeeld. Bakjes van de chinees was ik uit en gebruik ik opnieuw. Of mijn man gebruikt ze in de werkplaats voor boutjes / schroefjes (daarna zijn ze niet meer uitwasbaar, dan zitten ze meestal onder de motorolie of zijn ze gewoon stuk).
Verder ben ik niet enorm gierig, maar ik geef het ook niet uit als water. Ik denk graag na over een aankoop voordat ik 'm doe, en daar is vast nog wel winst op te halen, maar ik vind het nu wel even goed zo.
Mijn hoofddoel nu is opruimen, daar ga ik me eerst op richten. En daarna het consuminderen, met name op spullen die leuk zijn, maar je in de praktijk nooit gebruikt.