Ik ben 31 en wij zaten wel gewoon in de gordel. Als we op vakantie gingen hadden we wel alledrie een kussen mee om tegenaan te hangen.
Huer mogen ze absoluut niet zonder gordel in de auto. Soms denk ik dat de middelste al vast zit, maar dan is haar gordel los geschoten. Ze is zoโn druif dat ze m niet goed aandrukt. Dan gilt ze gelijk dat ze niet vast zit.
De jongste zit uiteraard nog in een stoeltje, maar die heeft 1 keer zijn gordel los gemaakt tijdens het rijden. Nadat hij niet wilde luisteren heb ik de auto zo snel mogelijk aan de kant gezet en naast de auto gezet. Natuurlijk zou ik nooit zomaar wegrijden, maar heb er wel mee gedreigd. En aangezien ik normaal geen loze dreigingen uit, was het meteen duidelijk dat hij toch echt in de gordel moet als hij nog mee wilde rijden.
Sindsdien gaat het goed. En heel stom; vorige week had ik hem in zijn stoel gezet, bedacht me dat ik nog iets van binnen moest pakken en druk zo de autodeur dicht. Pak het van binnen en ga achter het stuur zitten. Hij gilde gelijk dat zijn gordel nog los zat en hij mee wilde rijden in de auto. Het is de eerste keer dat me dit gebeurd is, maar blijkbaar was mijn dreiging destijds voldoende. Hij wist het nu nog ๐