Ik zit echt vol verbazing dit hele topic te lezen....dat t nog blijkbaar zo “normaal” is om zonder gordels te rijden 😵😵😵 ben ik nou echt zo naief dat ik altijd gedacht heb dat dat echt uitzonderingsgevallen zijn?...🤔
ik kan er met mn verstand niet bij, ook niet degenen waarvan hun man bewust zonder gordel rijd...volgens mij zou ik hem persoonlijk aan de hoogste boom opknopen tot ie bij zinnen was gekomen. En t argument ‘Zit niet lekker’ pleurt toch op. Koop je gordelbeschermers, heb je een zachter kussentje in je nek en zit t ook niet te snijden. Dat ook weer opgelost.
met drank achter t stuur vind ik ook onacceptabel en mogen ze wat mij betreft ook veel zwaarder bestraffen, zeker als ze iemand doodrijden dan mag dit van mij vallen onder de categorie ‘moord met voorbedachte rade’ en t dan onmogelijk maken om ze ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren doordat ze onder invloed waren.
echt serieus 180 uur taakstraf omdat je met je dronken kop een heel gezin vermoord, dat staat toch niet met elkaar in verhouding?
ja ik snap dat de doodrijder “levenslang” heeft omdat hij er maar mee moet leven dat hij dat gedaan heeft, maar lang niet iedereen heeft zo’n goed geweten dat ze t voortaan wel uit hun hoofd laten.
afleiding tijdens t sturen (telefoon/krant/mascara opdoen/scheren/etc) wordt volgens mij al heel flink beboet, en dat is maar goed ook 👍🏻