Sevenof9 Maar ik ben zo benieuwd: als jij leest over de nashville verklaring, wat gaat er dan in je om, hoe voel je je erbij. Of als je twee mannen of twee vrouwen hand in hand over straat ziet lopen, of ziet zoenen. Wat doet het met jou?
Ik heb de verklaring zelf niet gelezen. Als ik er over lees vraag ik me af of ze wel hebben doorgehad van te voren wat voor uitwerking het kan hebben. Ik zie nu vooral (nog meer) haat tegen de christenen komen. Dat zal niet de bedoeling zijn geweest maar wel een te verwachten iets.
Als ik 2 mannen of 2 vrouwen zie die duidelijk een stel zijn dan zal ik best een x omkijken omdat het voor mij ongewoon is. Niet om ze uit te lachen of erger. Ik zal er ook niet op afstappen om een preek te houden. Kom ik met iemand in gesprek zal ik proberen om dat zo netjes en duidelijk mogelijk te houden.
Ik probeer de kinderen ook te leren dat het volgens de bijbel niet mag (volgens ons dan, fluitekruid ziet het anders) maar dat het van de Nederlandse wet wel mag. Dat het ook gewone mensen zijn waar je lief voor moet zijn etc (respect is nog te vaag voor ze, lief, helpen indien nodig is duidelijker). En die lijn trekken we ook naar anders-gelovigen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar wèl die mensen gewoon behandelen en niet uitlachen of uitschelden.
Overigens heb ik op zp regelmatig gelezen in het topic van lesbische mama's en vind dat echt interessant. Ook of misschien juist omdat ik me niet kan voorstellen dat ik met een vrouw zou samen wonen of een relatie hebben. Ook tv programma's erover kijk ik als het zo uit komt. Dat ik er niet achter sta betekent niet dat ik het in de kast laat (😉). Ik wil de kinderen als ze vragen krijgen ook meer kunnen zeggen dan "staat in de bijbel".
Hoe ik zal reageren als mijn kind er mee thuis komt? Weet ik niet, dat kan in eerste instantie wel heftig zijn gezien mijn karakter. Maar ik geloof niet dat ik ze uit huis zou gooien en contact verbreken. Er zullen gesprekken volgen, ik zal het moeilijk vinden maar het blijft mijn kind.