Gisteren stond mijn hele twitter timeline hier vol mee. Dus heb er ook wat over gelezen. Ik merk dat het bij mij een enorme irritatie oproept tegen de schrijvers en ondertekenaars, maar moest even nadenken waar dat nou precies vandaan komt. Kijk ten eerste ben ik een groot voorstander van de vrijheid van meningsuiting. Je mag dat allemaal vinden en zeggen etc. De meest onfrisse meningen die er zijn, prima. Zolang je anderen daar geen kwaad mee doet, niet aanzet tot geweld etc. En dat laatste wringt een beetje, want dit hele schrijfsel en dan mensen die zich aansluiten. Ik vind het wel heel erg 'in your face'. En wat me helemaal alle perken te buiten gaat is dat je dan anderen, die daar niet om vragen, de les gaat lezen, gaat uitmaken voor iemand anders wie zich Christen mag noemen en hoe die zich horen te gedragen. Sterker nog, wat je als Christen zou moeten vinden. Nou, dan ben je voor mij drie bruggen te ver gegaan. Waar haal je het lef vandaan??
En wat me daarnaast ook steeds meer stoort, correctie, boos maakt. Is de groeiende groep mensen, voornamelijk mannen, die ons allemaal weer met honkbalknuppels terug naar de jaren 50 wil meppen. Of het nou gaat om het klimaat waar we nu ineens achterlijk over gaan neuzelen alsof dat niet allang bewezen is, onze huis narcist Thierry die vind dat vrouwen niet kunnen excelleren omdat die meer van de 'familie-achtige dingen' zijn, het gehuil omdat de tijd van de dominante blanke man gewoon voorbij is en in het verlengde daarvan het, 'zwarte Piet moet zwart blijven, want de tijd veranderd en ik trek het niet meer weeh weeh weeh' en nu dit weer! Hou er gewoon mee op. Ik wil vooruit, we moeten vooruit. Waarom blijf je vasthouden aan een man-vrouw verhouding, bevolkingssamenstelling, klimaat, een samenleving waarin sommige mensen niet zichzelf mogen zijn, van 60 jaar geleden?? Hoe eng is het nou allemaal mensen, kom op!! Get over yourselves. En houd op om alle andere mensen, die gewoon verder willen met hun leven, die willen bouwen aan die nieuwe, betere wereld, terug het moeras in te trekken. Hou op met klagen, hou op met zeiken, hou op met andere mensen te vertellen wat ze moeten doen, wie ze moeten zijn, van wie ze mogen houden. En hou vooral op met elkaar bang maken en zielig doen. Met je idiote theorieën, doomsday scenario's en fake news te verspreiden (waarvan je weet dat het fake news is!!!). Ga wat nuttigs doen, met je leven.