Plannen en iedere dag gewoon een beetje bijhouden.
Ik werk zelf 24 uur, manlief een uur of 60 in de week en we hebben 2 jonge kinderen (3 jaar en 7 maanden) en 2 honden.
Maar over het algemeen loopt het vrij gestructureerd.
Ik stofzuig en dweil iedere dag even. We hebben niet veel prullaria op de vloer staan dus dat is op zich nog eens snel gedaan. Dat doe ik ook gewoon als de kinderen op zijn en even zitten te spelen.
De wc idem. Iedere dag even snel schoonmaken, daarnaast heb ik er van die dettol doekjes liggen om tussendoor even over het wasbakje te halen etc.
De badkamer zelfde verhaal. Als de kinderen in bad zitten maak ik daar even de wc schoon, wastafel etc. Ik sta er dan toch.
Als ik zelf gedoucht heb even het schoonmaakmiddel mee om de glazen wand schoon te maken. Dan kost het misschien 5 minuten.
Dan kun je alsnog wekelijks (of om de week) de hele badkamer een grondige beurt geven maar ondertussen is het wel schoon en dan kost die grote beurt ook veel minder tijd.
De was draait vrijwel iedere dag, dan kijk je niet tegen zoโn enorme berg aan.
Ik probeer de strijk ook bij te houden maar daar ga ik zelf nog wel eens de mist in en dan is het wat meer in 1x. ๐
De oudste moet haar speelgoed opruimen voordat ze naar bed gaat. Dan is het voor mij nog even de keuken opruimen en schoonmaken, of even was te vouwen oid nadat ze in bed liggen maar de rest van de avond heb ik dan voor mezelf.
Voor de kinderen wilde ik liefste alles in 1x helemaal klaar hebben. Dan ging ik als een tornado door het huis. Dat lukt nu niet, maar bijhouden en iedere dag wat en je hebt eigenlijk altijd wel een schoon en opgeruimd huis.