Ik werk 3 dagen en voordat de baby er was en de oudste 2 gewoon hele dagen op school zat en had ik alles hier perfect op de rit. Boodschappen, de was, schoonmaken, alles hield ik zonder problemen bij. Maar nu met de baby erbij. Mijn hemel, het is niet te doen!
De benedenverdieping kan ik prima schoonhouden, maar boven... Ik kan moeilijk op zolder (waar wij en de baby slapen) stofzuigen en het bed verschonen als hij slaapt, maar als hij wakker is laat ik hem niet graag beneden liggen terwijl ik op zolder ben en als hij wakker is hem op zolder houden in zijn bed zou in theorie kunnen, maar werkt in de praktijk ook niet zo goed. Ik kan niet even rustig zuigen enzo met een boze/verdrietige baby die dus huilt of schreeuwt op de achtergrond. Dus neem ik me elke keer voor om het in het weekend te doen, maar dan moeten we ook naar zwemles, even bij opa en oma op bezoek, nog even naar de stad, of gewoon even niks doen, want ik heb tenslotte ook weekend dus komt het er ook vaker niet dan wel van.
Moedeloos word ik ervan dat ik zo vreselijk achter de feiten aanloop.
Een schoonmaakster wil ik eigenlijk niet, want vind ik toch wel prijzig en bovendien houd ik niet van iemand in mijn huis als ik er zelf niet ben.
Dus nou ja, mijn goede voornemen voor 2019 is dus toch om meer in het weekend te doen 😏.