Ik heb laatst een aflevering van Louis Theroux gekeken over polyamoreuze relaties. Dan is dan denk ik weer wat anders als een open huwelijk. Tenminste, mijn beeld bij een open huwelijk is dat je met elkaar een liefdesrelatie hebt, en daarnaast casual sext met andere mensen. Terwijl polyamorie echt gaat over meerdere liefdes relaties tegelijkertijd. Maar dat is dus mijn interpretatie, corrigeer me gerust.
Ik had bij die docu nou niet echt het idee dat iedereen er heel gelukkig van werd. Het lijkt me zelf ook best ‘bedriegend’ dat je man/vriend nog andere vrouwen ‘achter de hand’ heeft. Dus als je teveel zeurt, niet genoeg sport of te lui bent om je haar te kleuren. Gaat je vent er misschien vandoor. Misschien leg ik het niet helemaal goed uit. Maar het haalt voor mij de fundatie onder ‘in voor- en tegenspoed’ helemaal weg.
Daarnaast kan ik me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat de mannen meer behoefte hebben aan variatie, dan de vrouwen.
En het polyamoreuze lijkt me soms super ingewikkeld. In die aflevering bijvoorbeeld was 1 van de dames zwanger. Ze wist wel wie de vader was. Dat was haar ‘nr 1 vriend’. Maar terwijl ze zwanger was, begon ze een nieuwe relatie er naast, met weer een andere man. Haar vriend zei dat hij blij was dat ze verliefd was. Maar ik vind dat toch een beetje bijzonder. En vind het wel een beetje on-mannelijk dat je het als man oké vind dat een andere man met je vriendin sext terwijl jouw baby in haar buik zit. Sorry.