Broodje vega hamburger met zoete aardappel frietjes
Wat eten we vanavond?
Parel couscous ( @Manque thanks voor de tip) met vega spekjes en gegrilde groentes
Hooyo-shimbir Ziet er goed uit!
Quesedillas ene is pittig andere niet.
Er staat een grote pan Semur daging Djawa te pruttelen voor vanavond. Dat eten we dan met rijst en ik maak er zoetzure komkommers bij. Even geen tijd/inspiratie om nog een heel Indonesisch groente gerecht erbij te maken .
De kinderen krijgen pannenkoeken en als die op bed liggen halen man en ik een pizza
Lasagne gemaakt, maak ik nooit voor ons drieën maar opa was er vandaag. Dus genoten!
Een traybake met kip, courgette, puntpaprika, rode ui en zoete aardappelfriet.
Lekker zo'n traybake
Wij hadden witte puntjes met knakworsten en rauwkost. Kinderen eten warm op de opvang, echt ideaal!
Ik heb dit recept gebruikt :Ik eet vandaag: Traybake van zoete aardappel, kip en courgette #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1195573
Ik heb zelf de witte kaas en de olijven weggehouden. Volgende keer verwijder ik eerst de zaadlijsten van de courgette. Anders komt er best veel vocht vrij vind ik.
En ik heb de zoete aardappelfriet apart op een bakplaat gedaan.
De za'atar kruiden heb ik van Jonnie Boer, aanrader!
Pompoen en paprika doen het goed op een zo'n bakplaat.
Pizza in de stad na de praktijk les. Ben moe pas een uurtje thuis en ging om 8.00 de deur uit
June En wortel, bietjes of maiskolven.
@Uilenmama eigenlijk kan je alles wat in de oven kan wel op een bakplaat doen.
Kip kan je met alles marineren wat je lekker vindt en moet ong 20min dus kijk met je groente of je dat dan dun of dik moet laten afhankelijk van baktijd. Wortel duurt bv langer en bietjes korter. Oh en leg er knoflook bij in hun jasje die kan je dan later bij je maïskolf eten.
En pastinaak!
[verwijderd]
H heeft haar eerste kookles gehad vandaag en zelfgemaakte groentesoep mee naar huis genomen, dus die ga ik zo lekker opwarmen