[verwijderd] De ene cazuela is de andere niet: https://en.wikipedia.org/wiki/Cazuela
Maar hoe ik deze vanavond gemaakt heb:
Twee kippendijen gebraden in roomboter, zwarte peper, zout en 3 grote uitgeknepen tenen knoflook totdat ze mooi bruin waren (ong. 15-20 minuten).
Ondertussen gesneden: een bakje champignons (die horen er eigenlijk niet in maar ik vind dat lekker), een grote wortel, een prei, flink stuk kool, een grote ui, een grote aardappel.
In een soeppan een flinke scheut olijfolie. Daarin de ui en de champignons roerbakken. Dan 3 liter bouillon erop, kippendijen erin. Aan de kook brengen. Groenten toevoegen, weer aan de kook brengen. Een grote kom rijst snelkookrijst erbij, weer alles aan de kook brengen, 8 minuten laten doorkoken tot de rijst en de groenten gaar zijn.
Vervolgens een paar eieren boven de pan breken en langzaam met een houten lepel doorheen roeren zodat je er slierten van trekt. Pan van het vuur halen.
Tot slot een grote bos koriander knippen en er doorheen roeren.
Je kunt er ook allemaal drumsticks in doen, dan kun je op elk bord een stuk kip leggen. Maar ik hoef niet zo nodig grote stukken kip, dus die dijen zijn voor Luc en ik pak alleen de groente en rijst.