Ik wil hier zoveel over zeggen maar ik weet niet waar ik moet beginnen want alles loopt alweer door elkaar.
Ik herken het heel erg en ben ook lang op zoek geweest naar hoe en waarom. Heb me aangemeld bij Mensa, intro test gedaan en scoorde genoeg om daar een test te mogen komen doen. Vervolgens nooit meer gegaan. Ik merk bij mezelf dat ik er een afkeer van heb. Zo een club van slimme mensen die samen slim gaan zitten doen. Aan de andere kant voel ik me wel regelmatig eenzaam op intellectueel vlak. Ik heb wel vriendinnen. Maar geen vriendinnen met wie kan praten over alle rare onderwerpen waar ik door gefascineerd ben.
Ben het trouwens eens met wat @[verwijderd] zegt over HB, de definitie van Mensa is veel te nauw. Ik herken me verder wel in dat Delphi-model. Ik laat het hier wellicht niet zo vaak zien maar ik ben wel heel gevoelig. Creatief vond ik mezelf niet, maar mijn collega’s vinden dat wel. Ik ben niet creatief in de zin van fysiek dingen maken. Maar wel heel creatief in oplossingen bedenken, technisch dingen aan de praat krijgen etc. Het echt creëeren, sja. Ik schepte vroeger een enorm genoegen in perfecte steden bouwen (Sim City) en beschavingen (Age of Empires), website bouwen en online communities. Is dat ook creëeren?
Ik merk trouwens bij mezelf dat ik dit stuk van mezelf afgezet heb, muur er omheen. Ik heb geen tijd en energie om ermee te dealen. Al mijn tijd en energie gaat zitten in alle ballen omhoog houden van het alleenstaande moeder zijn en werken. Maar ondertussen weet ik nog steeds niet goed hoe er mee om moet gaan.