Liekje81 dat heb ik ook lang gehad inderdaad! Precies datzelfde 😬😬
wij hadden ook allebei niet zoiets dat we iets misten ofzo. Niet t gevoel dat we incompleet waren.
tegelijkertijd kon ik het ook niet definitief afsluiten zeg maar. Ik was/ben nog jong en kon niet voorspellen hoe ik er weer een jaar later tegenaan zou komen. Had ook wel altijd zo’n idee nog dat ik het toch ook wel heel mooi zou vinden om het nog eens mee te maken allemaal. Maar dus vooral op dat moment toen nog niet 😉.
tot ik dus op een keer dacht zwanger te zijn...en de paniek achterwege bleef en ipv daarvan een gevoel van ‘ahhh zou toch eigenlijk wel leuk zijn 😍’ kwam.
Timingtechnisch kwam t niet uit, maar goed dat is allemaal wel op te lossen. Ruimte in huis zou ook wel echt een dingetje worden toen, maar ook dat zou zichzelf vast opgelost hebben.
ik was niet zwanger 😉
vorig voorjaar verhuisd naar een eengezinswoning (met genoeg ruimte!) en sindsdien is t echt gaan kriebelen bij mij. Maar durfden er allebei ook niet helemaal voor te gaan ofzo. Hebben het aan de natuur en het lot overgelaten (omdat mijn idee altijd is ‘als het zo moet zijn dan gebeurt het toch wel, en zo niet dan niet...’) waarbij ik zelf eigenlijk het gevoel had onvruchtbaar te zijn geworden. Onze insteek was eigenlijk dus meer ‘het zou echt ontzettend leuk zijn als het gebeurt, en kindje zou echt heel erg welkom zijn, maar is t ons niet nog een keer gegund dan is het ook goed en zijn we compleet met ons drietjes’.
inmiddels 27 weken zwanger van een knul, onze dochter zal straks net 6 zijn als hij geboren wordt (vooropgesteld dat ie gewoon op goede termijn geboren wordt natuurlijk 😉)
ik denk dat zo’n gevoel van wel of niet dus ook heel goed van het moment af kan hangen. Het kan zijn dat je er nu helemaal niet aan toe bent, maar dit zegt nog niks over hoe je er volgend jaar in kan staan. Of dat je er nu wel aan toe bent, maar misschien over een jaar er ook anders naar kijkt.
en in sommige gevallen kun je misschien nog het best naar je verstand luisteren, wat je gevoel ook zegt...