Vulpen het gaat hier eigenlijk ook altijd goed. Het wordt bij mij altijd zacht en papperig. Ik kook het wel echt een paar minuten goed door op het fornuis, zodat het echt zacht wordt. Ondertussen wel roeren om aanbranden te voorkomen. Ik heb nooit harde stukjes havermout.
Ik gebruik zowel plantaardige melk als lactose vrije melk. Qua verhouding doe ik het op gevoel. Is het te dun, gooi ik er halverwege extra havermout bij. Te dik wat extra melk of iets langer laten koken. Het mislukt eigenlijk nooit.