iMoeder Ik denk eigenlijk niet dat ik eiwitten tekort kom. Volgens mij eet ik die best veel. Voorbeeld van wat ik eet op een dag:
Ontbijt:
Flinke bak havermout met banaan, rozijnen, blauwe bessen, walnoten, zonnebloempitten, grote eetlepel pindakaas, schep pindaproteinepoeder.
Lunch:
Linzen met rijst, groente en tofu in bouillon. Is een soort heel erg gevulde maaltijdsoep. Mijn ontbijt is elke dag hetzelfde, lunch en avondeten niet maar is wel bijna altijd een warme maaltijd met peulvruchten en tofu of seitan ofzo.
Avondeten:
Volkoren pasta met tomatensaus, veel groente erdoor, sojabrokken/seitan/peulvruchten.
Tussendoor:
Brood met hummus, pindakaas of jam
Fruit
Teveel koekjes en chocola😬
Sojayoghurt met noten/muesli
Ik slik ook de standaard supplementen wel, en plantaardige melk en yoghurt zijn ook verreikt met vitaminen. Vis heb ik nooit lekker gevonden, ook niet toen ik nog wel vlees at. Ik ben echt een grote eter, altijd al geweest, dus ik kan me niet voorstellen dat ik te weinig calorieën binnenkrijg eigenlijk.