Bob_Ross Voor mij voelt het nu alsof ik geen andere keus heb dan het gamen bij die jongen accepteren, of/ en de omgang met dit jongetje beperken. Dus grenzen aan het gamen stellen ten koste van de sociale omgang met een leeftijdsgenootje.
Hier komt het wel op neer. En dan moet je inschatten wat jezelf belangrijker vind, kan er ook een middenweg in komen?
Hier ook verschillende regels tussen vriendjes maar het kost zichzelf vaak wel op omdat ze afwisselt overal spelen.
Misschien zou je toch kunnen afspreken met hem, om en om, bij hem en dan bij jullie. Scheelt weer de helft. En praten er over.
Hij is 10 dus komt toch steeds meer in aanraking met dingen die jullie zelf niet aanbieden. Er niet over hebben of verbieden in omgaan lijkt me Ave rechts werken.
Hier mogen ze wel Roblox (en vind ik dat zelf ook heel leuk 🤣 en daardoor heb ik makkelijk veel toezicht), maar bv geen Fortnite en daar praten we over. (Want ja bij 1 vriendje hebben ze het wel en dat is voor mij ook okay).
Je kan nu eenmaal niet van een ander verwachten zich aan jou regels te houden in die ander hun huis. En verbieden in omgang, op 10 jarige leeftijd, lijkt me ook eigenlijk niet de weg te gaan. Hij gaat over 2 jaar naar middelbaar en komt dan nog veel diverse mensen met andere regels tegen.