Trees Uhoh… dit klinkt bekend. Als er een steeds langere tijd tussen je bloedingen zitten, dan zit je echt in de voorfase.
Bed verschoonde ik op een gegeven moment bijna iedere dag. En dekens openslaan en luchten.
Zorg ook voor lagen kleding die je uit kan doen.
Nachtzweten had ik ook in de voorfase, de echte opvliegers begonnen toen mijn menstruatie wegbleef. Ook het nachtzweten werd toen nog erger.
Koop de miniventilator van de HEMA en een waaier om in je tas mee te nemen. Neem altijd water mee om te drinken.
Nog een tip, menstruatieondergoed. Als je menstrueert kan het plotseling beginnen, dus ben je lang op stap, is dit echt een uitkomst!
Natuurlijk is de menopauze en hoe het verloopt per persoon verschillend, maar helaas herken ik wel veel van wat je ervaart. En als je het krijgt zoals ik (ik hoop het oprecht niet), dan zou ik niet te lang wachten met naar de huisarts gaan. Ik vond het behoorlijk belemmerend in mijn functioneren. Er zijn ook lichaamseigen hormonen die gebruikt kunnen worden, maar dat vergt veel geduld. Ik heb de femoston nu doorgezet en heb amper nog bijwerkingen na 6 maanden.
De overgang heeft ook invloed op je slaapkwaliteit, helaas zal dat niet zomaar verbeteren. Ik slaap niet fantastisch, mijn collega die net zo erg in de overgang zit evenmin.
Het kan bij jou natuurlijk heel anders verlopen en misschien blijft het bij wat je nu ervaart. Dan is daar nog prima mee te functioneren.