Bob_Ross ik ben op blz 33 en tot nu toe niet zweverig. Het heeft een flinke feministische ondertoon en persoonlijk hou ik daar wel van, maar moet je liggen. Ik heb ooit een van haar ‘heksenboeken’ gelezen en die vond ik wel zweverig.
Ik denk dat ze hier toch een ander publiek probeert te trekken. Tot hoeverre ik dat na 33 blz natuurlijk kan beoordelen. Tot nu toe spreekt de boodschap mij heel erg aan. Het is op een andere manier kijken naar het ouder worden als vrouw met een flinke kritische toon richting onze maatschappij waarbij oudere vrouwen regelmatig worden afgeserveerd als uitgerangeerd, iets negatiefs, veel meer beoordeeld worden op hun uiterlijk itt mannen. Veel vaker wordt aan vrouwen gevraagd of ze het erg vinden als ze 50 worden, wat best een rare vraag is. Je vraagt eigenlijk ook of je baalt dat je nog in leven bent?!
Als je kijkt naar oude voor-christelijke samenlevingen, dan worden oudere vrouwen juist gerespecteerd om hun levenservaring, wijsheid en kracht. Mijn idee is dat ze dmv dit boek ons weer met andere ogen naar het ouder worden willen laten kijken en het vrouw zijn ipv oud, lelijk en oninteressant (even heel zwart - wit gezegd van mijn kant).