Ik heb vrijdag een consult bij de dierenarts. Het gaat opeens zoveel slechter, vandaag moest ze gaan zitten tijdens haar eten en ze zakt steeds erger door haar poten. Laatst was mijn moeder op visite en ze werd ook gewoon niet meer rustig. Ze is constant hyperalert omdat ze het niet meer overziet en constant pijn heeft. De dierenarts wil altijd van tevoren nog een keer een dier zien, meestal beoordelen ze net voor de euthanasie een dier nog, maar ik wil het de kinderen niet aan doen dat het lijkt alsof er nog ruimte is. Als ik ze meeneem, dan moet voor ons allemaal duidelijk zijn dat ze die dag niet meer mee naar huis gaat.
Het erge is dat ik vorige week belde om te bespreken wat de procedure zou worden als we op dit punt zouden komen en dat de dierenarts nog vrij terughoudend was. Maar net bij de balie stuurde de assistente ook aan dat als ze zo hard achteruit gaat, dat dan ook belangrijk is om het voor Macy niet te lang te rekken. Vorige week dacht ik nog, einde van de toetsweken (volgende week) haalt ze makkelijk, nu ben ik doodsbang dat ze dit weekend misschien niet meer overeind kan komen. Het is me echt even teveel zo