Bob_Ross ik heb aangegeven dat ik alleen nog wil oppassen als het hondje 1 a 2 uur alleen mocht blijven en dat ik anders op bepaalde dagen niet meer kon oppassen ivm eigen agenda. Daar reageerden ze positief op, maar ze lopen nu wel zelf compleet vast met werk. Ze zijn daardoor nu heel ‘hard’ bezig met opbouwen van het alleen zijn, maar zitten nog steeds maar op een kwartier alleen 😬.
En ik heb ook afgesproken dat ik het opvoeden op mijn manier doe en dat al hun regels voor mij niet haalbaar zijn. Ik werd echt helemaal gek van al die a4-tjes met regels, die continue werden aangepast. Ik heb het wel geprobeerd, maar hun manier werkte bij mij echt niet.
Ander probleem nu is de zindelijkheid. Ze gaan overdag nog steeds elk uur met haar naar buiten (de pup is inmiddels 5 maanden). Gevolg is dat de pup niet gewend is om het langer op te houden overdag. Ze kan het lichamelijk wel, want ‘s nachts lukt het ook. Ik red het op dit moment echter fysiek niet om elk uur naar buiten te gaan en al helemaal niet met die kou. Ik heb ook geen zin om continue pies en poep in huis te ruimen. Ik heb vorige week aangegeven dat als ze willen dat ik blijf oppassen dat ze hier iets mee moeten gaan doen.
Ze pakken alles in principe goed op, maar ik heb ze hiermee wel enorm onder druk gezet. Mijn zus heeft al gedoe op haar werk hierdoor. Mijn zwager moet regelmatig klanten afzeggen. Maar ja nu ligt het probleem wel weer waar het moet liggen ipv dat ik het oplos, dus dat lijkt mij wel goed.