iMoeder ik draag mijn horloge echt 24/7. Ik gebruik hem o.a. ook als wekker in de ochtend en ter herinnering om medicijnen in te nemen. Als ik deze dagelijks moet opladen, dan is de kans groot dat ik hem weer vergeet om te doen en dan mis ik van alles. Dat gebeurt nu al als ik mijn horloge moet opladen 😬. Daarnaast zit er een noodknop en valdetectie op. Als ik val en vervolgens niet reageer krijgt mijn man een seintje met de coördinaten waar ik ben. Voor mij is batterijduur dus echt een belangrijke eis, want ik wil hem het liefst zoveel mogelijk om.
iMoeder In het ziekenhuis meten ze je saturatie ook op je vinger..?
Inderdaad op de top van je wijsvinger. Op zich maakt het niet uit waar je meet, mits het een plek is waar de doorbloeding goed is. De top van je wijsvinger schijnt heel goed doorbloed te zijn en het is snel en makkelijk te plaatsen.
iMoeder En ik vind het heel fijn dat hij echt alle beweging bij houdt waardoor je een veel betere inschatting krijgt van wat je aan calorieën verbrandt bijv
Dat vind ik ook wel heel fijn aan mijn horloge. Hij herkent bij mij niet alle activiteiten. Wel het verschil tussen bijv fietsen, hardlopen, zwemmen en wandelen. Andere sporten maakt die vaak cardio van ipv de specifieke sport als ik het zelf niet aanzet. Nadeel is dan dat als ik krachttraining doe, niet automatisch herkent wordt welke oefening ik precies doe. Daarvoor moet ik hem echt aanzetten op krachttraining en dan weet hij vaak wel welke oefening ik doe, maar maakt nog weleens fouten. Bijv een herhaling teveel of te weinig of ziet een kettle swing aan voor een deadlift. Ik weet niet of de ring dat wel preciezer kan?
Dutje etc meet hij hier inderdaad ook en je krijgt op basis van je slaapgegevens en activiteiten een advies over hoeveel slaap je elke dag nodig. Is wel leuke info inderdaad.
Cyclus kan ik wel bijhouden, maar hij geeft enkel op basis van eerdere metingen aan waar ik zit. Niet op basis van lichaamsmetingen. Dat is wel een hele handige feature van zo ring lijkt mij. Vooral omdat mijn cyclus een rommeltje is. Mijn eisprong is niet bepaald te missen, maar de duur van mijn luteale fase verschilt per maand. Lijkt mij dus heel handig als hij op basic van andere zaken een nauwkeuriger schatting kan geven. Voor training maakt mij het mij niet uit, want daar hou ik toch geen rekening mee.
Ik vind dit soort statistieken ook leuk. Veel neem ik vooral voor kennisgeving aan, maar is nog steeds grappig om te weten en over een lange periode te bekijken. Zo ring lijkt mij dus best gaaf, maar ik denk dat het voor mij te weinig toevoegt om het bedrag te rechtvaardigen. Als ik een simpel horloge gehad zou hebben, zou ik het wel interessant vinden. Ik vind het ook echt een mooi en simpel ontwerp.