Sevenof9 voordat ik aan de barefootschoenen ging, ben ik naar sportpodoloog geweest en een sportfysio. Ik moest van hen extra stevige hardloopschoenen hebben met op maat gemaakte zolen. Heeft mij kapitalen gekost en hielp niks. Daarna juist het tegenovergestelde gedaan, gaan hardlopen op barefootschoenen en nooit meer klachten gehad met door mijn heup heen zakken tijdens het hardlopen. Gewoon echt nooit meer. Echt heel bijzonder.
Ik ging vroeger oa ook continue door mijn enkels, omdat ze erg flexibel zijn. Hoge stevige schoenen is dan logisch, maar ik denk dat lopen op barefootschoenen juist de spieren in mijn enkels/ voeten sterker hebben gemaakt, waardoor ik minder vaak er doorheen ging. Ik weet niet of dit klopt, maar dat is mijn theorie.
Het verschilt uiteraard per persoon en per klacht, maar voor mij werkte het, ondanks dat het hartstikke tegenstrijdig was met het medische advies.
Het zit ook gewoon lekker. Ik heb smalle voeten, maar toch vind ik de extra ruimte voorin ook erg prettig zitten.