Sevenof9 Ik heb een handjevol ongezouten noten op mijn lijstje gezet π
Ik wil het gewoon eens helemaal anders aanpakken. Ik schiet altijd veel te ver door, zowel in het diΓ«ten als in het aankomen wanneer ik eenmaal weer gestopt ben. Ik jojo al jaren met 20 tot 40 kilo op en af. Ik heb in mijn leven al honderden kilo's geschommeld π
Ik heb nu een lijstje gemaakt met wat ik maximaal mag eten aan maaltijden. Dat zijn 3 kleine maaltijden en 1 normale, omdat ik zware betablokkers slik ga ik van mijn stokje als ik teveel tijd tussen de maaltijden heb. Ook heb ik opgeschreven welke tussendoortjes ik mag en in welke hoeveelheid. Ik ga voor de maaltijden vaste tijden aanhouden en de tussendoortjes alleen nemen als het begint te knagen.
Ik wil de focus vooral leggen op 5 dagen per week 1 uur per dag bewegen en 2 dagen een half uur bewegen. Ik ga ook niet bijhouden wat ik precies gedaan heb en of ik over dat (halve) uur heen gegaan ben, want ik ben geneigd om heel ver door te schieten en dan bijvoorbeeld te starten met 1,5 uur achter elkaar te fietsen en de dag erna weer langer te fietsen en de dag erna weer langer en weer langer en einde van de week 4 uur te fietsen en 1 uur te wandelen en daar heb ik dan bijna een dagtaak aan en stop ik weer mee omdat het teveel stress oplevert. Intensief sporten zoals op de crosstrainer of hardlopen telt dubbel, dus die activiteiten hoeven maar een half uur per dag.
Dus. 1 uur beweging of 30 minuten intensief sporten, alles wat daar overheen gaat telt niet.
Ik ga GEEN calorieΓ«n tellen en ik ga NIET wegen. Ik heb de weegschaal weggestopt en mij eerste doel is dit eet- en beweegschema 4 weken vol te houden. Daarna kan ik de 'regels' aanpassen als ik merk dat iets niet werkt. En dan doe ik het weer een maand. Net zo lang tot ik me goed voel in mijn kleren.
Ik heb dit afstreepschemaatje gemaakt. Ik heb de bolletjes in 2-en gedeeld voor het geval dat ik 's ochtend een half uur doe en 's avonds een half uur.
Ik vind het er wel sympathiek uitzien dat het maar 4 weken zijn en niet een eeuwigheid, zoals het meestal voelt wanneer ik op dieet ben.
Ben benieuwd of dit gaat werken voor mij. Het zal er voor een ander uit zien alsof het nog steeds veel regels zijn, maar ik moet heel veel loslaten als ik het zo ga doen.