Bloem Ook ik kom meedoen. Er moet echt wat gebeuren en wel nu! Vandaag me verdiept in koolhydraat arm eten en boodschappenlijstje daarvoor gemaakt. Iemand nog adviezen en tips hiervoor? Ik wil een soort weekstructuur gaan maken. Dat werkt normaal goed bij mij. Dus altijd ontbijten met Griekse yoghurt en handje walnoten bijvoorbeeld. Beetje vaste dingen als tussendoortjes bijv paprika, komkommer, wortel, tomaat. En dan nog iets voor de lunch verzinnen. Dat vind ik best lastig merk ik. Ik wil me morgenvroeg wegen😬😳 Is er trouwens een goede app om de koolhydraten die in je eten zitten bij te houden? Lijkt me wel handig.
Louelle81 Bloem Gezellig!😊 Ik gebruik Myfitnesspal, makkelijk en overzichtelijk, en kan heel veel. Succes met afvallen! Hopelijk valt de weging mee.😁 Edit: voor lunch kun je wraps eten. Bv volkoren wrap, beetje humus en plakjes kipfilet, of gerookte zalm.
Ietjuh Bloem soepen of diverse salades werken hier altijd erg goed. Wat ik ook nog wel doe is restanten van het avondeten op eten. Eventueel smoothies. Maar geen idee hoe je zit met wat je kan meenemen naar je werk. O en ik gebruik wel eens de Eetmeter. Van t Voedingscentrum. Nu ben ik het niet eens met hun richtlijnen. Maar de app is wel goed te gebruiken. 😊
Louelle81 Ietjuh Moet je in totaal 5 kilo afvallen? Vaak moet je altijd soort van wennen aan anders te gaan eten. Je moet vaste patronen doorbreken en dat is best lastig. Ik denk als de eerste week en grammen eraf zijn het makkelijker zal gaan💪.
Ietjuh Louelle81 ik zou willen dat het er maar 5 is 🙈. Nee het zijn er in ieder geval 10, maar het liefst 15. Al vind ik 13 of 14 (als ik daar stabiel op blijf ook helemaal prima. Die 15 is meer ivm eventueel opnieuw MMM. Zodat ze daar dit keer niet over gaan zeiken. Het eetpatroon wat ik nu heb heb ik al een jaar of 7. Er wordt wel steeds weer wat aan gefinetuned. En soms even een kleine terugval naar een minder goed eetpatroon. Ik ben in de afgelopen 8 jaar ook wel al heel ver gekomen qua kilo’s minderen. Maar soms ben je het opletten op de voeding gewoon zat. Of althans ben ik het zat. Zeker met een man naast me die een stofwisseling met een snelheid heeft waar max verstappen nog jaloers op zou kunnen zijn.
Bloem Louelle81 Thanks. Zal die app eens gaan bekijken. Jij ook succes met afvallen! Bedankt voor de tip. 😀
Bloem Ietjuh Geen idee wat op het werk allemaal kan... nieuwe baan vanaf 1-9 dus nog onbekend of er een koelkast is. Wel zit er een AH tegenover. Had al bedacht om daar salade te scoren. In de kantine kan je wel elke dag verse soep krijgen. Dat is dan sowieso goed. Voedingscentrumapp heb ik, omdat ik voorheen kcal telde. Ben ik ook al veel mee afgevallen maar wil nu dit eens proberen. Ben benieuwd. Jij ook succes met afvallen.👍
Louelle81 Ietjuh Ken dat met die man ja😫. Oneerlijk he haha. Zo te lezen heb je er helaas al wat ervaring op zitten. Dan is het nu puur je mind erop zetten en dan lukt het je wel. Ik moet ongeveer hetzelfde kwijt voor een voor de weegschaal gezond bmi. Heb ook veel spiermassa dus mijn spiegelbeeld en hoe ik me daar bij voel is nog altijd het belangrijkst😊.
Elise75 Bloem ik heb myfiynesspall Ik had een maand gratis zodat ik uitgebreid de koolhydraten, vetten en eiwitten kon zien!
Bloem Nou, net gewogen... in een jaar tijd 10 kilo eraan gegeten😏😬 en ik was al te zwaar... Ga het nu eens anders doen qua eten maar ook qua focus op gewicht. Ga een klein en haalbaar aantal als streven aanhouden. Ik wil er nu 3,2 kilo af. En als ik dat heb gehaald dan weer maar een paar kilo’s. Hopelijk motiveert dit meer dan die grote hoop ineens. Want dan zakt me de moed al bijna in de schoenen😳. En ook niet meer elke dag op de weegschaal staan. Wekelijks een keer! Houden jullie hier nog een schema bij? Zag het met scrollen ergens staan.
Louelle81 Bloem 10 kilo is veel maar te doen. Dat in stapjes doen is heel goed! Zo ging ik jet ook doen, want mijn doelen waren gewoon niet haalbaar en dan ben je toch teleurgesteld. @Snoopy1979 hield een schema bij, maar zij is al heel lang niet meer hier geweest. Ik wil best een schema maken? Er is nu wel een actief groepje dan is het wel leuk om te zien en bij te houden idd.
Skye Ik heb de app ook weer geïnstalleerd 💪 overigens gratis .. altijd.. denk dat jij de premium hebt die was n maand gratis zag ik, maar die hoef ik niet. Ik heb genoeg aan de gewone.
Bloem Louelle81 Nou, het is dus 10 kilo bovenop de zeker 10 die ik nog teveel had. Dus eigenlijk minimaal 20. 😬Maar goed.... ik doe steeds kleine stapjes nu dus..... Ik ben al vaker veel afgevallen en weet dat ik het kan. Maar de knop moet daarvoor echt om. En ook niet cheaten tussendoor want dat is vaker het begin van verzanden en uiteindelijk helemaal loslaten 😳. Fijn als jij een schema wilt maken👍 Motiveert inderdaad veel meer als je samen actief ermee bezig bent. Heb net ontdekt dat ije de app van het Voedingscentrum in kunt stellen op koolhydraten. Heb daar ook gezien dat ik vrij goed zat qua koolhydraten toen ik kcal telde. Moet goedkomen dus😀
Louelle81 Als je op de lijst wil geef dan even het volgende door. startgewicht huidig gewicht streefgewicht lengte 😊😊😊
Bloem Louelle81 Mag het ook anders? Heb niet echt behoefte om mij startgewicht en streefgewicht te plaatsen 🥺
Elise75 Louelle81 Oké.... even anders. Ik wil in totaal 18 kilo afvallen met als eerste doel 12 kilo ik ben nu al 6 kilo kwijt 💪 Ik begin in september met mijn anti-hormoonkuur, dus ik weet niet of afvallen dan goed gaat. Maar altijd fijn om doelen te hebben 👍
Ietjuh Louelle81 mmm als ik de enige ben die er dan met startgewicht staat. Dan houd ik het ook bij de stappen. 😬 streef is 15 kg eraf. Met min 10 kg in ieder geval! Gister een dagje weg geweest naar t Kinderboekenmuseum en daarna geluncht in Den Haag. Klein beetje gezondigd. Maar wel binnen de perken gebleven. Vandaar gewoon weer volgens plan gegeten. 😄 kijken of ik het tijdstechnisch redt morgenochtend anders wordt het dinsdag. 😊
Louelle81 Elise75 Ik denk dat meerdere tussendoelen hebben, zal er 3 aanmaken. Je bent goed bezig, hopelijk beïnvloedt de hormoonkuur je gewicht niet al te erg.
Bloem Elise75 Oké.... even anders. Ik wil in totaal 18 kilo afvallen met als eerste doel 12 kilo ik ben nu al 6 kilo kwijt 💪 Dan doe ik het net als jij... Ik wil 20 eraf. Start met 3,2 als eerste doel. Nu nog niks eraf.
Elise75 Ik eet trouwens koolhydraatarm. Ik heb lijstjes gemaakt met wat ik kan eten, zodat ik niet steeds het wiel hoef uit te vinden. Hier mijn lijstjes
Bloem Elise75 Was ik gisteren ook al mee begonnen 😄 Heb via de site van Jasper Albas een boodschappenlijst gemaild gekregen. Ook handig 👍