Bloem ik snap niet zo goed hoe je aan het vaste bedrag van 1000 euro per maand rente komt? Ik bedoel echt een individuele op maat gemaakte afspraak met de BD, niet de standaard regeling. Daar moet je wel echt zelf achteraan en laten zien dat je wil meewerken.
Over de gehele looptijd betaal je dan uiteraard meer, omdat er rente overheen komt. Stel dat ze op basis van hun financiële situatie een betalingsregeling krijgen van 10 jaar (ik noem maar wat). In die tijd wordt het huis wel verkocht en kunnen ze het resterende deel in één keer aflossen.
Bloem Daarbij weten we dus niet wanneer het huis van onze koper verkocht wordt en of die koper nog een eigen huis kwijt moet. Als dat zo is, dan zit je weer te wachten. Een jaar is zo om en zeker als de een op de ander zit te wachten.
Is het huis dan ook echt uit de verkoop gehaald voor onbepaalde tijd totdat zij verkopen? Wij hadden toen een periode afgesproken en daarna ging het huis weer op de markt. De eerste kopers hadden toen wel het recht om het als eerste te kopen als er een andere potentiële koper kwam. Juist om te voorkomen dat je vast zit. Ik weet niet of er al getekend is, maar ik zou in de huidige huizenmarkt niet zomaar akkoord gaan met een regeling waarbij je volledig afhankelijk bent van anderen.
Bloem Daarnaast… waarom wel voor zijn broer en niet voor zijn zus. Ik weet wel waarom maar het blijft zijn zus.
Ik zou daar harder in zijn. Mijn schoonzus heeft 12 jaar geleden na haar scheiding al ons spaargeld gekregen zodat ze met haar kinderen weer wat op kon bouwen. Haar broer /mijn zwager krijgt nog geen euro. Al zou ik miljonair zijn. Mijn schoonzus en de nichtjes zijn belangrijker dan al het geld op de wereld, maar haar broer is gewoon een lapzwans. Die bloedband compenseert dat niet. Ik snap dat dit een beslissing is die ook bij je man ligt en dat het voor hem anders voelt. Aangezien het zijn familie is, zou ik denk ik ook meer zijn gevoel en beslissing daarin volgen. Al zou ik dat wel lastig vinden, omdat ik vind dat je zulke loyaliteit ook moet verdienen. Familie of niet.