Bloem Schoonzus luistert voor geen meter en die weet al heel lang dat ze echt moet sparen.
Dat is toch dezelfde schoonzus die poep eigenwijs is met onrealistische plannen en nergens naar luistert? Daar zou ik ook geen medelijden mee hebben.
Bloem Schoonbroer en zijn vrouw hebben niet altijd handige keuzes gemaakt maar hen is ook van alles overkomen waardoor ze nu in de shit zitten. Zij luisteren ook en werken overal aan mee.
Dit is wel een groot verschil, want dit is gewoon kut. We maken allemaal wel stomme keuzes, maar zij willen wel graag en werken mee. Dit zou ik gevoelsmatig ook veel lastiger vinden.
Bloem Ik begrijp dus echt niet waarom er geen regel bestaat dat je pas erfbelasting moet betalen als het huis verkocht is. Want als je geen geld hebt kan je het niet betalen. Wellicht ook niet in de termijn van uitstel. Voelt super krom.
Is ook echt krom. Bij andere schulden staat de belastingdienst met wat ik hoor wel open voor aangepaste betalingsregelingen als het niet lukt. Uiteraard wel met extra kosten/rente, maar de belastingdienst heeft er ook baat bij dat ze hun geld terug krijgen.
Nog beter is het als het gewoon lang gaat duren. We kregen een paar maanden geleden een brief van de BD waarbij ze ons om uitstel vroegen. Ze hadden grote achterstanden. Dat zou voor jullie positief zijn.