Vulpen hier mag ze ook niet kiezen. Maar ik smeer alles voordat ik haar uit bed haal en ze ziet het dan op school wel.

Ik ben echt jaloers op mensen die zo'n strak ritueel erin kunnen houden.
Ik probeer dat altijd maar binnen de kortste keren is t weer chaos 😑

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Vulpen En al die boterhammen smeren, in totaal 7,5 en dan weten ze weer niet wat ze erop willen en zo. Bij

Ik laat ze zelf smeren, gewoon vanaf wanneer ze op school eten 🙈 alleen bij verslapen ofzo wil ik het een keer doen.

Had pas wel een verbaasde L aan tafel. Klasgenoot had wat op brood wat niet naar de zin was, hoop commentaar. Had L gezegt dat je dan gewoon zelf moet smeren en anders niet zeuren 🙈
    Ze was echt verbaasd dat sommige moeders standaard schoolbrood klaar maakte voor hun kind(eren) 😅.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Pimpelmeesje mijn "geheim" is dus zorgen voor weinig extra tijd. Hoe meer tijd ze hebben hoe langzamer het gaat. Het is gewoon aankleden, eten met brood smeren, haren/tanden, tas inpakken. Om 8:00 gaan we uiterlijk van tafel, om 8:15 schoenen aan. Aan hun hoeveel speeltijd ze nog hebben. Vanmorgen was dat ineens 20 minuten 🤷‍♀️ En soms loopt E te stressen omdat ze niet om 8:20 naar buiten stapt, bang dat ze te laat komt 😆

Toch6 Ik laat ze zelf smeren, gewoon vanaf wanneer ze op school eten 🙈 alleen bij verslapen ofzo wil ik het een keer doen.

Mja het wisselt hier een beetje. Oudste is soms beneden voordat het ontbijt klaar is en dan begint zij vast met boter smeren. Het brood dat ze bij het ontbijt eten smeren ze ook vaak wel zelf. Maar zeker bij jongste is daar ook nog wel wat begeleiding bij nodig anders zit alles onder.

En oudste heeft natuurlijk ook nog al die logopedie-oefeningen 😑

Hopsatee de bakjes en bekers zet ik ook al klaar.

Ja dat kan hier meestal niet, de vaatwasser is vaak nog niet klaar als ik naar bed ga en daar zitten ze dan nog in.

Toch6 mijn "geheim" is dus zorgen voor weinig extra tijd. Hoe meer tijd ze hebben hoe langzamer het gaat.

Jaaa dit is absoluut waar! Ik probeer ook echt te voorkomen dat ze gaan spelen want anders willen ze geen tanden meer poetsen. Ze weten nog bij hun thee-eieren binnen mum van tijd een rollenspel te bedenken maar dat moet ik echt niet hebben 's ochtends 🤣

Vulpen Ja dat kan hier meestal niet, de vaatwasser is vaak nog niet klaar als ik naar bed ga en daar zitten ze dan nog in.

Is hier ook, dus dat was ik altijd met de hand af. Behalve op vrijdag 😂😂 anders vind ik
          Het teveel gestress in de ochtend.

Hier kunnen ze wel brood smeren zelf hoor. Maar aangezien iedereen behalve mijn man liever havermout of kwark eten in de ochtend heb ik geen zin om de tafel te dekken en af te ruimen voor 4 boterhammen smeren. Dus meestal doen wij dat snel. Al doet tegenwoordig de oudste dat vaak in de keuken.

Vulpen hier morgen ze kiezen uit 2 dingen. Dat wissel ik dan elke dag wel af maar wel altijd maar 2 dingen.in het weekend mag alles want dan hebben we meer tijd.

Aurora Het is toch echt reëel en waar

Ja ik vind dat echt extreem. Ik doe alleen al over schoenen, sjaal, jas aan doen zeker 5 minuten. Tanden poetsen is 5 minuten, aankleden 10 minuten. Heb je dan wel iets te eten bij je? En wanneer stop je dat dan in je tas? Moet je dan nooit naar het toilet en bestaan outfits alleen uit een broek en een trui?

Toch6 Wat heb je dan gedaan?

Wekker gaat. Ik ga op m’n bedrand zitten. Telefoon uit de lader, doe mn horloge aan. Kijk soms even naar het weerbericht op de buienradar. Ik sta op, loop naar beneden naar toilet, ga naar toilet, terug naar boven, handen wassen. Trek alles uit wat ik aan heb. Soms even op de weegschaal staan. Dan ondergoed setje aan doen, rest van de outfit aan doen. Dat duurt soms wel even als ik ook een panty aan doe, body ergens onder etc. Dan naar de badkamer, tanden poetsen, gezicht wassen (en dan sta ik best even in te masseren), toner, serum, crème op en dan m’n haar doen. Op dit punt is er nu al een half uur voorbij doorgaans. Ik loop naar beneden, rommel wat in de woonkamer (zet de tv aan voor het nieuws, gordijnen overal open, ruim een glas op wat iemand heeft laten staan, zulke dingen). Ik doe geen vaatwasser en zo, dat is mijn kinderen hun taak. Ik pak m’n SPF en smeer dat op. Dan naar de keuken, even kijken wat ik voor ontbijt en lunch mee neem, dat inpakken. Rest van m’n tas na kijken of alles er in zit. Terug naar de keuken, m’n vitamine tabletten in nemen en een glas water leeg drinken. Koffie zetten. Dan ga ik m’n make-up doen. Doe ik ongeveer een kwartiertje over. Als ik haast 10 minuten. Dan terug naar boven, daar de gordijnen overal open en evt raam open als dat dicht is. Dan terug naar beneden, deodorant op doen, parfum op doen, schoenen uitzoeken en aan doen, sjaal, jas evt handschoenen aan doen. Dan pak ik een reismok, melk er in, melk opwarmen in de magnetron, koffie erbij (dat neem ik mee de auto in). En dan de deur uit.

Ik denk trouwens ook dat ik gewoon veel tijd kwijt ben met bedenken waar ik gebleven was en afgeleid raken. Soms is er ook ineens 5 minuten voorbij zonder dat ik weet waar aan. Dat is ook de reden dat ik als eerste mn horloge aan doe in de ochtend. Dan kan ik dat een beetje bij houden.

iMoeder ik snap wel dat je 1,5u nodig hebt, ik ook. Ik start de dag niet lekker zonder douche, dus dat komt er sowieso al bij qua tijd. En dan doe ik niks van tv aan en koffie maken enzo.

In 15 min van bed naar buiten is ook niet realistisch voor mij. Ik doe soms al 15 min over aankleden (leg wel vaak iets klaar maar bedenk me soms weer).

iMoeder bij mij is kleding een broek en een shirt/trui dus dat is in 2 minuten klaar en ik skip meestal de make up en ik doe helemaal niks in huis dan qua gordiijnen/vaatwasser etc. Dus dat scheelt denk behoorlijk in de tijd. Maar zo lang je op tijd op staat maakt het ook niet uit hoe lang je nodig hebt toch? Als je maar op tijd bent waar je zijn wil.

iMoeder Ja ik vind dat echt extreem. Ik doe alleen al over schoenen, sjaal, jas aan doen zeker 5 minuten. Tanden poetsen is 5 minuten, aankleden 10 minuten.

iMoeder Ik denk trouwens ook dat ik gewoon veel tijd kwijt ben met bedenken waar ik gebleven was en afgeleid raken.

Lijkt mij ook dat je dan afgeleid bent, want dit vind ik extreem lang voor bijv schoenen en jas aantrekken. Hoe minder tijd ik had, hoe sneller ik was en hoe meer focus. Deadlines werken wat dat betreft ideaal bij adhd en daar maakte ik juiste gebruik van. Als ik veel tijd had verzandde ik juist ook in van alles.

Aankleden kostte mij 2 minuten, jas en schoenen hooguit ook 2 minuten (minder denk ik zelfs), badkamer in totaal 6 a 7 minuten (ik poets gewoon 2 minuten mijn tanden, natte lap over mijn gezicht, haar in een snelle knot, dagcrème/ deo op en klaar) en eten 5 minuten. Als ik wilde, was ik in 15 minuten klaar.

Ik ging nog weleens iets eerder mijn bed uit om even 5km te rennen. Dan had ik daarna ongeveer 15 minuten om mij klaar te maken inclusief een hele snelle douche en zelfs dat lukte. Dan ruimde ik verder niks op en liet ik wel gewoon de boel de boel.

Elsie89 Oké toch nog een vraag over hierover 😅

Krijgen ze dan hetzelfde beleg op alle boterhammen, of 2 keuzes per boterham?

Trees Lijkt mij ook dat je dan afgeleid bent, want dit vind ik extreem lang voor bijv schoenen en jas aantrekken. Hoe minder tijd ik had, hoe sneller ik was en hoe meer focus. Deadlines werken wat dat betreft ideaal bij adhd en daar maakte ik juiste gebruik van. Als ik veel tijd had verzandde ik juist ook in van alles.

Ik denk dat dat wel klopt. Ik ben gewoon langzaam. Als de turbo er op gaat kan ik het wel sneller. Soms douche ik wel eens in de ochtend en dan ben ik soms veel sneller klaar ineens. (Mijn kinderen vinden dat alleen geen succes want die willen de badkamer niet delen). Maar ik ben zelf echt totaal geen ochtend mens. Ga vaak te laat naar bed. Ik wil in de ochtend echt even rustig opstarten en niet lopen rennen.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Vulpen nou meestal eten ze er in de ochtend maar 1. En dan het andere beleg krijgen ze mee naar school

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

iMoeder Ik wil in de ochtend echt even rustig opstarten en niet lopen rennen.

Dan zou ik het ook lekker zo laten. Mijn dochter is ook traag in de ochtend. Heeft zeker 1,5 uur nodig, ook omdat ze continue afgeleid is. Zij vindt het prima om rustig aan te doen. Al krijgt ze het nog steeds voor elkaar dat ze de laatste 10 minuten moet haasten.

Bij mij was altijd alles in tempo snel. Het werkte wel, maar of het ook altijd goed voor je is?!? Ik denk zelf van niet. Een van de redenen dat ik elke werkdag startte met meditatie of yoga, omdat ik anders maar door bleef hollen en ik echt even moest landen.

Elsie89 Maar eten ze op school maar 1 boterham dan? Hier eten ze ook één boterham 's ochtends (en gewoon ontbijt met muesli en zo), maar nemen ze er 3 en 2,5 mee naar school. En dan overal wat anders op 😅