Als de kinderen thuis blijven en ik ga werken, dan gaat de wekker om 630, voed ik de jongste, en ga daarna plassen, wassen, kleren aan en stap ik in de auto om 7 uur. Ik kolf dan in de auto onderweg en Ik eet dan op werk. Soms red ik het nog net om de vaatwasser uit te ruimen voor 7 uur.
Als de kinderen naar opvang/school moeten, dan gaat de wekker om 630, maar dan zijn de oudste 2 al even wakker en voor de tv. Ik ga dan eerst ff plassen/wassen/aankleden en dan maak ik de jongste 2 wakker, was en kleed hun aan. Dan om 7 uur voed ik de jongste, drink tegelijk koffie , help tegelijkertijd de rest van de kids. 7.15 stuur ik de oudste 2 naar boven om aan te kleden, pak ik de tassen van de jongste 2 en ruim de vaatwasser leeg, pak mn eigen tas en vertrek ik om 730.
Als ik niet hoef te werken maar de kinderen wel weg moeten: dan ben ik meestal om 630 beneden in pyjama , pak ik de schooltassen, maak fruit en lunch, dek de tafel, om 7 uur eten alle kinderen, ik voed de jongste dan. Om 715 stuur ik de oudste 2 naar boven, de jongste kleed ik dan aan en leg ik in de box, de derde neem ik dan mee naar boven en dan kleden we ons allemaal aan. Tegen 740 zijn ze dan klaar en mogen ze voor de tv. Ik kolf dan en tegelijk ruim ik de tafel af en de vaatwasser leeg en om 800 ga ik alle schoenen en jassen aan doen en om 810/815 vertrekken we dan. Als ik dan om 840 terug ben begin ik aan huishouden/ spelen met de jongste 2 etc.
Als ik de jongste niet hoef te voeden en echt alleen mn eigen routine hoef te doen, red ik prima in een kwartier van wekker tot wegrijden.