Hoe lang hebben jullie in de ochtend nodig om jezelf klaar te maken en de deur uit te rennen? Evt met/zonder kids?

Ik heb soms het gevoel dat ik er echt absurd lang over doe. Het gebeurt wel eens dat jongste bij mijn ouders logeert. Ik heb dan op dat moment alleen mezelf om klaar te maken in de ochtend. Oudste zoon en dochter doen alles zelf en hebben geen aansturing nodig. Maar dan heb ik toch vaak wel een uur en een kwartier nodig tussen dat de wekker gaat en ik echt de deur uit ben. En dan heb ik nog niks gegeten. Op het moment dat de jongste thuis is en ik die ook nog moet rond commanderen zodat hij op tijd de deur uit kan. Dan duurt het zeker anderhalf uur, vaak nog langer.

Hoe is dat bij jullie en wat doe je allemaal in die tijd?

Aurora
    Oh wacht een toelichting:
    Zonder: aankleden, eten, tanden poetsen klets water in m'n gezicht, haar bij elkaar en de deur uit. (Douchen en broodtrommel de dag ervoor al klaargezet)
    Met:
    Jongste een fles, de oudste oneindig lang aansporen aan te kleden en te eten, mijzelf klaarmaken, iedereen in een jas, discussie over het feit of de oudste met de fiets of step gaat. Eenmaal buiten komen we er vaak achter dat z'n tas nog binnen ligt, dus weer terug.
    Gelukkig is de baby geen ochtend-poeper 🤣.

iMoeder Maar dan heb ik toch vaak wel een uur en een kwartier nodig tussen dat de wekker gaat en ik echt de deur uit ben. En dan heb ik nog niks gegeten.

Wat heb je dan gedaan?

Hier hoef ik niet vaak weg smorgens maar als ik met kinderen weg moet (of gelijk na hun) is dat vaak binnen een uur klaar.
      (Ontbijten aan tafel met hun, vaatwasser leegmaken, tafel leeg. Tassen/trommels. En uiteraard iedereen gekleed en verzorgd. Soms nog wasmachine aan zetten).

In mijn eentje is te lang geleden maar ik zou denk halfuur ervoor rekenen

Anderhalf uur en dan heb ik me aangekleed, ontbeten en tanden gepoetst. Ik ben heel traag ik de ochtend en wil graag rustig ontbijten en een beetje voor me uit kunnen staren en gezellig kletsen met mijn vriend🙂

Met kinderen mmax een uur. 6.330 de wekker en 7.30 staat de taxi op de stoep meestal zijn we rond 7.20 wel helemaal klaar maar San hebben we dus 10 minuten speling en die gebruiken we soms wel soms niet.

Alleen ikzelf met douchen een half uur anders een kwartier. (Douchen) aankleden tanden poetsen eten wegwezen.

Lang! Maar dat is deels vrije keuze. Ik word graag rustig wakker.
          Eerst koffie en ontbijt, 30 min dan douche, aankleden, lunch maken, en de jongste aansturen ook een uur vaak nog een kort spelletje (dobble, set, beverbende...)
          Meestal word ik om 6.00 wakker en we gaan om 7.45 de deur uit.

Aurora Zonder kids 15 min,

Elsie89 Alleen ikzelf met douchen een half uur anders een kwartier. (Douchen) aankleden tanden poetsen eten wegwezen.

Mijn vraag is niet echt hoeveel tijd besteed je aan jezelf. Maar meer, hoe lang ben je bezig. Dus inclusief dingen als even plassen, je tanden poetsen, de gordijnen open doen, spullen bij elkaars zoeken, een huisdier eten geven etc. Dus echt de tijd tussen beep beep de wekker gaat en dat je de deur achter je dicht trekt. Dan lijkt me 15 min niet reëel.

Meeste dagen gaat mijn wekker om 6.20 en we gaan (midi en ik) om 7.00 de deur uit. Ik heb dan wel ontbeten, hond laten plassen en eten gegeven, spul klaargemaakt voor school werk en tanden gepoetst, maar geen make-up of douchen. Make-up doe ik op mijn werk omdat ik bijna een uur moet fietsen, maar dat is nog geen 2 minuten werk. Douchen doe ik 's avonds.

Zonder kinderen een half uur. Met kinderen was het altijd rond de 45-60 minuten.

Wat ik in die tijd deed: aankleden, badkamer dingen doen, zelf eten, dieren eten geven, beetje opruimen en vaak ook nog snel een wasje opvouwen of was aanzetten. Ik had weinig tijd voor mijzelf nodig en was altijd lekker snel in de ochtend. Met kinderen kwam daar nog aansporingstijd bovenop, ontbijt klaarmaken, helpen met schooltassen en broodtrommels klaarmaken.

De tijd die ik nu nodig heb, is niet echt een reeële tijd en heb je weinig aan.

Met kinderen en uur, zonder kinderen half uur/drie kwartier.

Brood om mee te nemen is dan vorige avond al gesmeerd. k maak werk groot klaar voor de kinderen (gesneden/geschild in bakje). Douchen doe ik s avonds. We eten dan aan tafel (net perse allemaal tegelijk) en sinds hebben de kinderen ook nog tijd over om even te spelen.

iMoeder ik denk dat daarin ook wel verschil is in of er een partner later vertrekt nog. Als ik nu ziu vertrekken en man over een uur zou hij bijv de gordijnen moeten doen want nu is het nog donker.
            Eten: dat 1 bord/mes/glas, zak brood, boter en hagelslag. Dat is het werk ook niet om op te ruimen.

Mijn inziens kan een kwartier prima. Tas kan al klaar staan. Dieren heeft niet iedereen.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Toch6 hier ook. Toen dafne nog naar de vso ging, wekker om 6 uur, weg om 7 uur. Brood/fruittrommels deed ik ook dan. Vaatwasser uitruimen, katten eten, konijnen eten. Nu sta ik 6.20 op. Haal dafne om 7 uur bed en ben om 7.15 weg. Zij doet zelf eten en aankleden en gaat dan zelf om 8.15 weg.

iMoeder vroeger redde ik dat ook wel. Pre kind en huisdieren. Ontbijten deed ik dan op werk en in de ochtend douche ik nooit. Dus ja, beep beep, meteen eruit. En kan dan prima een kwartier later weg gaan.

iMoeder haha ja hoor geen huisdieren hier dus wekker gaat hup m'n bed uit badkamer in en tanden poetsen, lenzen in en haren kammen, daarna kleding aan en beneden een boterham naar binnen werken aan t aanrecht. Schoenen aan jas aan pakje crackers mee als lunch en gaan. Als ik in de ochtend wil douchen komt er dus een kwartier bij dan kost het me een half uur van wekker tot deur uit.

Toch6 Mijn inziens kan een kwartier prima.

Als ik niet echt opruimde, redde ik het ook binnen een kwartier. Kleding legde ik de avond ervoor klaar. Tas hoef ik niet echt pakken, want daar zaten mijn spullen standaard in. Hooguit mijn telefoon meenemen, maar dat kost geen tijd. Lunch hoef ik ook niet te pakken. Rustig een kop thee drinken, deed ik op mijn werk.

Eeehh tussen de 30-45 minuten voor ik op de fiets zit.
              Wassen aankleden haren doen tandenpoetsen.
              Hond eten geven (man laat haar uit)
              Afhankelijk van het weer (bij regen regenkleding aan) of van wat ik aan ontbijt of lunch ik al klaar heb gezet om mee te pakken. ( ik ontbijt op mijn werk).
              De rest van de fam hoef ik niet naar om te kijken, die regelen alles zelf.

Om 06.30 gaat de wekker 06.50 sta ik op en om 08.10 ga ik de deur uit met de kinderen.

Als de kinderen thuis blijven en ik ga werken, dan gaat de wekker om 630, voed ik de jongste, en ga daarna plassen, wassen, kleren aan en stap ik in de auto om 7 uur. Ik kolf dan in de auto onderweg en Ik eet dan op werk. Soms red ik het nog net om de vaatwasser uit te ruimen voor 7 uur.

Als de kinderen naar opvang/school moeten, dan gaat de wekker om 630, maar dan zijn de oudste 2 al even wakker en voor de tv. Ik ga dan eerst ff plassen/wassen/aankleden en dan maak ik de jongste 2 wakker, was en kleed hun aan. Dan om 7 uur voed ik de jongste, drink tegelijk koffie , help tegelijkertijd de rest van de kids. 7.15 stuur ik de oudste 2 naar boven om aan te kleden, pak ik de tassen van de jongste 2 en ruim de vaatwasser leeg, pak mn eigen tas en vertrek ik om 730.

Als ik niet hoef te werken maar de kinderen wel weg moeten: dan ben ik meestal om 630 beneden in pyjama , pak ik de schooltassen, maak fruit en lunch, dek de tafel, om 7 uur eten alle kinderen, ik voed de jongste dan. Om 715 stuur ik de oudste 2 naar boven, de jongste kleed ik dan aan en leg ik in de box, de derde neem ik dan mee naar boven en dan kleden we ons allemaal aan. Tegen 740 zijn ze dan klaar en mogen ze voor de tv. Ik kolf dan en tegelijk ruim ik de tafel af en de vaatwasser leeg en om 800 ga ik alle schoenen en jassen aan doen en om 810/815 vertrekken we dan. Als ik dan om 840 terug ben begin ik aan huishouden/ spelen met de jongste 2 etc.

Als ik de jongste niet hoef te voeden en echt alleen mn eigen routine hoef te doen, red ik prima in een kwartier van wekker tot wegrijden.