Op zich ben ik heel tevreden. Wij werken beide 4 dagen en mijn man zorgt echt goed voor de kinderen (als in spelen eten geven knuffelen verschonen op tijd naar bed etc) ook doet hij elke dag de vaatwasser uitruimen, stofzuigen, kookt regelmatig en vuilnis, helpt opruimen na het eten.
Zeker niet traditioneel als in ik doe niks en zit op de bank of dat ik dingen hoor te doen.
MAAR
Hij doet dingen als de vaatwasser omdat hij het altijd doet en de rest (behalve zorg voor de kinderen) moet ik wel om vragen. Hij ziet dingen niet (bed verschonen? Kan best 1x per maand, wc schoonmaken? Idem. Was? Ze kunnen vast nog een weekje die vieze broek aan)
zaken als inplannen van uitjes bezoek ,vakanties kopen van cadeautje, nadenken over vervoer, kleding kopen, zaken op school regelen, kleding en spullen voor de kinderen, zorgen dat we eten en drinkend mee hebben als we gaan....doet hij echt niet. Dat doe ik.
En hebben we nieuwe plannen zoals een verbouwing of nieuwe tuin? Moet ik wel het plan van aanpak schetsen en expliciet vragen of hij iets wil doen (offertes opvragen ofzo, maar ook aanpassen belastingdienst toelagen etc)
meestal gaat het goed maar heel soms heb ik het druk op mijn werk en thuis en zit mijn hoofd vol omdat ik ook nog vanalles moet coördineren of uitzoeken. En dan kan ik ineens ontploffen in ik moet ook altijd alles doen. Dat zit hem erin dat ik altijd alles moet bedenken en initiëren voor ons gezin. Ik kan hem namelijk wel vragen iets uit te voeren en dat doet hij dan ook maar mijn hoofd zit eerst vol en ik moet er aan denken en dat geeft mij stress. Zeker omdat ik dan het idee heb dat het niet gewaardeerd wordt.
overigens snapt hij dat wel hoor en dan geeft hij ook aan dat hij heel blij is dat ik het doe en dan is het weer goed. Hormonen denk ik 😜
Maar als antwoord op je voorbeeld: ik zou dus gezegd hebben we gaan dan en dan hebben we al een tijd? Nee? Wil je dat vragen? Mooi. Wil je iets meenemen? Ja? Wat? Koop jij dat of moet ik wat meenemen? Zoiets. Als ik niks zeg zitten we inderdaad zonder cadeautje haha