Uitgerekend Mei/Juni/Juli 2019
[verwijderd]
Net terug van Mn 20 weken echo, ze was zeer tevreden over alles dat ze zag dus wij zijn erg blij
We zijn nog niet zo lang thuis, even βsnelβ een kopie hoor
Alles is in orde
Het is geen heel ruim zwembad voor de kleine, maar zeker wel voldoende (gewoon goed dus).
Hij heeft idd een klein hoofdje (1e meting kwam uit op P1.9, latere meting gunstiger op P2.9). Bij die laatste meting was het meteen geen reden meer geweest voor doorverwijzing guo als ze die vorige week hadden gemeten (al hadden we die sowieso gekregen alleen al vanwege de hersenen).
Verder heeft ze ook alles van de hersenen goed nagemeten en daarvan was alles keurig volgens termijn. Hele ukkie is nagekeken en alles helemaal goed en keurig (gelukkig!!).
Vermoeden van cyste in de hersenen bij 3e ventrikel: er was nog wel iets te zien, maar leek in elk geval al een stuk minder dan vorige week.
Ze noemde het dat wat ze een variatie noemen. Dat zien ze nu eenmaal wel vaker bij babyβs op deze termijn, maar is geen reden voor nog verder onderzoek ook niet na geboorte en zal geen consequenties hebben whatsoever.
Wat ze nu wel had gezien was dat placenta direct naast de uitgang ligt.
Eindconclusie: zij maakt zich totaal geen zorgen om het kindje of t vruchtwater, over een week of 3 (als t goed is gewoon bij de vk) een groeiecho om nog eens hoofd buik en benen te meten of het doorgroeit op zijn lijntje (of dat t wellicht bijgetrokken is, zβn hoofd dan). Mocht het nu ver naar beneden afbuigen dan is t wel weer reden om weer even verder te kijken, maar voor nu verwachtte ze dat niet.
En dan bij 30 weken nog eens een echo om ligging placenta te bepalen.
Eind goed al goed! We zijn enorm opgelucht!
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie medeleven!!
Ooh wat fijn dat er niks aan de hand blijkt! Een last van je schouder, of niet?
Alleen de placenta zou dan nog wel eens vervelend kunnen worden. Maar dan kom je volgens mij wat sneller uit op een geplande keizersnede toch?
Hier ook het 1e pakje gekocht!
Wij weten trouwens sowieso al dat wij ons niet druk hoeven te maken om de ligging van de placenta. Volgens de dame van de geslachtsecho zat die helemaal bovenaan en iets aan de voorkant. Die zou dus niet meer in de weg kunnen gaan liggen.
Dame van de geslachtsecho doet ook 20-weken echo's. En ze heeft toen al een beetje gekeken naar dingen waar ze bij de 20-weken echo op letten. Voor zover zichtbaar waren alle aanwijzingen gunstig. Dus ik ga denk ik wel met een rustig gevoel de 20-weken echo in.
Soturi nou een behoorlijke opluchting ja! Natuurlijk nog wel wat spannend hoe de groei gaat vorderen van t hoofdje. als t (te ver) af zou gaan buigen is dat wel reden tot zorgen eventueel,
maar ze vond deze gemeten waardes nog helemaal niet zorgelijk (zeker gezien de inhoud zeg maar wel
allemaal netjes volgens termijn waren en ook evt niks te zien van een waterhoofd oid).
klopt idd zou dan evt uitdraaien op een keizersnede, maar ga ik niet van uit hoor zien we dan wel weer
Dat kan nu nog alle kanten op toch?
Ik mag over 2 weken voor de 20-weken echo. Ben erg benieuwd wat ik te horen ga krijgen dan.
Soturi klopt het zou ook gewoon bij kunnen trekken, kan zomaar ineens gebeuren haha
of hij blijft een wat kleiner hoofd houden zoals t nu is qua verhoudingen (ik zie voordelen ), of t zou af kunnen buigen wel richting microcefalie.
maar gezien hersenen enzo allemaal keurig waren, sowieso hele kindje verder alle organen helemaal keurig, verwacht ik niet dat t die kant uiteindelijk nog op zou gaan. En geloof dat de arts die verwachting ook niet had
wij zijn opgelucht en vol vertrouwen
ze liet nog zien dat je ook de ooglens al kunt zien. Hilarisch, geeft beetje een griezelig βchuckyβ
beeld haha. Moest en zou daar een foto van hebben (daar stond zij dan weer van te kijken, dat hoorde ze niet vaak haha). Zou niet misstaan op een poster van een horrorfilm
Klopt, 3e zwangerschap.
De 1e zwangerschap is een vroege miskraam geworden. De 2e zwangerschap was een lege vruchtzak met 8 weken. Die hebben we opgewekt. Maar valt eigenlijk ook nog onder een miskraam.
Lege vruchtzak valt ook onder missed abortion geloof ik. Want die term staat kort samengevat voor alle zwangerschappen die niet goed zijn, maar die het lichaam nog niet heeft opgepakt.
Die echo komt vast goed. Ik maak me er op dit moment nog niet heel druk om.
@Liefwolkje, wanneer heb jij de 20 weken echo?
Vandaag weer controle gehad bij de verloskundige. Kleine was het niet eens met het hartje luisteren. Wegzwemmen, tegen dat ding aan schoppen enzo.
Maar verder was alles weer goed.
Volgende week de 20-weken echo!
Ja precies!
Hier ook weer controle gehad. Bloeddruk goed en hartslag baby mooi. Weer goed gekeurd dus haha