[verwijderd]
@BabyFG succes vandaag!
@BabyFG succes vandaag!
[verwijderd] dank je! Half 11 zijn we aan de beurt gelukkig wel afleiding tot die tijd haha
Succes vandaag!!
Hier voel ik de baby nog heel weinig tot niet en maakt me zo onzeker nu 20 weken zwanger maar op zo af en toe een vaag gevoel niks. Placenta ligt voor dus weet waarom maar toch.
Gister mn moeder (die gaat alles zelf maken) dat ze wel zo zoetjes aan wilde weten welke kleuren enzo dat ze t ook op dr gemak kan doen. Pfff ik zweten en zoeken en wist t niet. Vraag t aan mn man zegt ie sowieso geen babyblauw, ik wil donkerblauw wit met zilver. Oke schat lekker makkelijk haha. Nu zoeken naar leuke ideeën
Born2bme hier ook een placenta die aan de voorkant ligt en ik voel ook nog weinig tot niets ;-)
BabyFG oooh dat is nu!! Duim duim duim!
Nou vanmorgen de 20 weken echo. T begon al bij de hersenen dat er bij de 3e ventrikel vocht te zien was en we sowieso daarvoor al voor een GUO door moeten in t Erasmus MC. Hebben we bij dochter destijds ook gehad, daar was toen sprake van een sua. De aorta heeft ze vervolgens niet in beeld kunnen krijgen want meneer lag erg eigenwijs op zn buik te snurken.
voetjes ook niet goed in beeld mogen krijgen.
Ik blijk te weinig vruchtwater te hebben (zit net aan de ondergrens) en het hoofdje blijkt ook te klein te zijn (ook ondergrens).
Nu verlies ik geregeld naar mijn idee wel wat vocht, en ik ruik dan vaak uit voorzorg wel, maar t rook altijd gewoon naar afscheiding tot gister. Toen rook t 1 keer wel wat zoeter naar mijn idee maar ja geen idee of t vruchtwater kon zijn. Maar nu samen met dat en het beeld van te weinig vruchtwater gaf wel reden dat er wat alarmbellen gingen rinkelen.
kon ongeveer meteen door naar het ziekenhuis om even te checken bij een gyn. Hij zei dat t oogde als afscheiding maar er t wordt op kweek gezet en over een week volgt daarvan de uitslag. Er is verder niet met de echo gezocht naar eventuele scheurtjes oid. En ben toen weer naar huis gestuurd onder het mom ‘rustig aan en de echo afwachten’....
dochter had ook een kleiner hoofdje, kregen we elke echo te horen. Weet alleen of zij (ook) op de ondergrens zat of niet. Dus ik ga even kijken of ik maandag onze oude vk kan bellen en vragen of zij die gegevens toevallig nog hebben (6 jaar geleden).
uiteindelijk van de gyn pas gehoord dat buik en benen qua groei wel goed op schema zitten, dat wisten we tot dat moment nog niet. En dat heeft wel wat zorgen weer weggenomen hoor gelukkig.
maar nu dus afwachten tot donderdag de GUO....
duimen jullie mee dat t allemaal onschuldig is en dit met een sisser af gaat lopen??
BabyFG al een paar keer wezen kijken vandaag of er al nieuws van je was. He verdorie toch! natuurlijk duim ik voor je dat ze donderdag alle zorgen wegnemen!
Oh bah, ook niet het nieuws waar je op hoopt!
Ik duim met je mee dat het met een sisser af gaat lopen! Dan duren de dagen tot donderdag nog lang zeg!
Soturi jep....net even onder een warme douche gaan zitten voor de harde buiken en even uit zitten huilen,
alle spanning van vandaag die ik eerder op de dag alweer wat ingeslikt had.
ik ben blij dat er geen hele ernstige afwijkingen gevonden zijn voor zover wij nu weten......
maar vind dat ze wel vaag en pessimistisch gedaan hebbe vandaag (zowel gyn als vk).....terwijl ik zelf zoiets heb van ja maar dochter had ook een klein hoofd en buikje en benen waren goed....dus ik zie t probleem daar nog niet zo van. En t is ook maar 1
meting geweest (ok misschien wel 3 achter elkaar maar dan nog...) maar vorige echo’s bijv is t niet gemeten....dus tja
hoop vooral nu dat er meiden hier zitten die mijn bericht lezen bij alles over de zwangerschap en die wat ervaringen willen delen....
ik weet dat t per persoon en baby natuurlijk anders is, maar zou t wel fijn vinden om een beetje een idee te hebben van wat er donderdag mogelijk uit gaat komen....soort van voorbereid erin ofzo en dat een bepaalde uitkomst dan niet zo rauw op je dak zal vallen.
ik hoop met heel mn hart dat de uitkomst donderdag net als bij dochter gewoon helemaal positief is en dat we met wat extra groeiecho’s bijv goed wegkomen
Pff, eindelijk terug van controle. Mijn vaste gyn zat vast op de ok dus moesten we een uur (!) wachten op een vervanger. Was ook nog een enorme l*l die opmerkingen maakte zoals 'ja nu hopen dat het een keertje goed gaat he' en hij vond het maar onzin dat we het geslacht al wisten, was toch helemaal niet nodig zo vroeg al bladiebla.
Maar goed, de baby doet het prima. Loopt zelf een beetje voor in groei. En volgende keer weer lekker mijn eigen gyn .
@Robijn Wat een lul zeg!
Tuurlijk is het niet nodig om het geslacht al te weten zo vroeg. Maar het is wel hartstikke leuk!
Super fijn dat de baby het goed doet en zelfs een beetje voor loopt! Ondanks dat niemand dat sowieso wil, denk ik dat als ik jouw verhaal zo lees, deze lul slecht nieuws ook niet met medeleven had gebracht ofzo. Maar echt heel lomp en kort door de bocht.
Sowieso snap ik mannelijke gynaecologen niet echt. Op de afdeling gynaecologie komen toch alleen maar vrouwen? Kunnen ze dan ook niet even bedenken dat je met je vrouwenprobleempjes dan niet liever bij een vrouw terecht komt?
Want los van een zwangerschap (al kan dat ook anders gaan dan verwacht) kom je daar toch vooral met ongemakken waar je je mogelijk voor schaamt? Dan wil je toch niet met je benen wijd bij een vent?
Al moet ik zeggen dat tijdens mijn tweede miskraam ik daarvoor ook naar de gynaecoloog moest. 2x. Beide keren een andere gynaecoloog gehad. Allebei ook een man. Maar die vond ik wel oke.
Maar dan moet ik ook wel zeggen dat ik op dat moment niet meer zwanger wilde zijn, want toch geen kans op succes, dus ik wilde er zo snel mogelijk vanaf. Maakte me niet veel meer uit hoe. Had dus ook geen zin om te gaan zeuren over een mannelijke gynaecoloog. Maar denk dat ik daar normaal wel anders over denk hoor.
Robijn wat een hork zeg! Sjongejonge!
gelukkig was alles goed! Dat is natuurlijk uiteindelijk het belangrijkste, maar zou dit wel aangeven volgende keer bij je eigen gyn hoor. Een stukje klantvriendelijkheid of een training hoe ga ik tactvol met mensen om is misschien geen overbodige luxe (als hij dit vaker doet bij patienten ).
Soturi ik heb ook altijd liever een vrouwelijke gyn. al heeft dat meer met mijn verleden te maken dat ik daar liever geen mannen heb rommelen behalve mn eigen vent dan.
noem me preuts, dan ben ik maar preuts
op t moment van bevallen zal t me geen worst meer uitmaken als t kind er maar goed uit komt
(al was ik toch best blij dat er bij mn 1e alleen vrouwen waren hoor van t ziekenhuis).
ik werk vanaf vandaag weer nog minder. Ipv 3x5 uur nu slechts nog 1 a 2 uurtjes per dag en ook alleen nog vanuit huis ivm bekken.
dat t maar gauw donderdag is pff
heb gelukkig wel afleiding, maar net nu is peanut erg rustig Maakt me dan toch weer ongerust...misschien toch morgen even de vk bellen voor geruststelling, dat mocht tenslotte
Ja ga het zeker aankaarten bij mijn eigen gyn! Vooral de opmerking 'hopen dat het nu een keertje goed gaat' vond ik erg naar, begin er eindelijk in te geloven en dan komt hij daar mee. Mijn man zei ook meteen:"Deze gaat goed hoor."
En ook nog zeggen:"Ik neem aan dat je het belangrijker vind dat de baby gezond is dan dat je dochter een broertje krijgt?" Ja duh!
Het was voor hem vast ook een lange ochtend, maar kom op .
Ik had in Gent een mannelijke gyn en ben er echt van overtuigd dat ik het aan hem te danken heb dat ik zwanger ben (nouja, aan mijn man natuurlijk haha, maar je snapt me wel). Ik vond hem echt fijn! Maar over het algemeen heb ik ook liever vrouwelijke, voel ik me ook meer begrepen ofzo. Mijn eigen gyn is een vrouw en echt heel lief gelukkig. We hadden nu even pech.
BabyFG Gewoon bellen als je je zorgen maakt! Hebben ze 10x liever dan dat je er mee blijft lopen!
Nee precies.