Noordeling Wat mag wat jullie betreft een sport/hobby van je kind kosten, zowel letterlijk, welk bedrag, maar ook qua inspanning/belasting.

Qua kosten: het moet x5 kunnen. Of zeker x3 zodat alle kinderen zelfde mogelijkheden hebben.

Qua tijden: maximaal 1x per week zolang ik moet rijden.
Niks wat structureel op zaterdag is en/of verplicht vrijdagavond. Ik wil de mogelijkheid open hebben om naar boord te kunnen.

Alles komt op mij neer dus ik moet het aan kunnen. Wat dus best mogelijk maakt dat de jongste over 10 jaar meer kan dan de oudste nu 🤷‍♀️

Waar mijn man en ik wel eens gesprekken over hebben is als (één van) onze kinderen ergens in zouden excelleren en het ook leuk(!) zouden vinden we er een stuk meer (geld) voor over zouden hebben. Mijn man zou dan ook extra willen werken mocht dat nodig zijn. (Mijn man heeft altijd op hoog niveau gesport) En ik heb destijds de boot gemist, wat ik nog steeds erg vind.
De jongste zien wij bijvoorbeeld echt wel BMX-en en daarna motorcrossen. ( dat laatste hopen we ivm ongelukken niet🫣)
De oudste zien we nog wel gaan wedstrijdzwemmen.

Noordeling mijn oudste was gevraagd voor selectie turnen. Dat hebben we vooral vanwege de hoeveelheid tijd niet gedaan.
Ze wil ook nog spelen en paardrijden.
Ze turnt nu 1x per week op recreatie niveau. Dat vindt ze goed genoeg.

De kosten van paardrijden vind ik met 72 per maand al meer dan genoeg.

June snap ik, maar nu gaat het niet over tijd van dochter, maar over mijn tijd en de tijd van mn man.
    Zelf zou ze dit super leuk vinden (nog niet gezegd dat ze dit mag, als we besluiten t niet te doen, ga ik het er ook niet met haar over hebben, dan blijft ze gewoon doen wat ze nu doet, lessen bij een hele goede juf)
    Qua kosten zouden we t wel kunnen betalen (ook als de volgende ook zo iets heeft) maar moeten we er wat dingen voor laten, bijvoorbeeld weekendjes weg wat beperken etc.
    Qua tijd vind ik het het lastigst, k ben bang dat het veel gestrest wordt voor ons om die te gaan halen(die tijd daar zijn vind ik niet erg, want k vind het altijd gezellig daar en leuk om mn kinderen bezig te zien en ik zou ook mn laptop nog meer kunnen nemen en zitten werken) Die tijd zouden we niet nog een keer erbij kunnen doen, aan de andere kant .. De jongste danst, als ze daar voor selectie gevraagd wordt, blijft dat dichter bij en is de tijdsbelasting dus veel lager...

• Trees hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] zelf gaan zit er niet in, t is 20km, niet goed per ov bereikbaar en al het materiaal moet ook mee, dat gaat op de fiets niet lukken.

Noordeling de grootste hobbel is om op tijd daar te zijn qua tijd? Dat dit veel stress gaat opleveren? Zou daar nog een andere oplossing voor zijn. Bijv die dag 10 minuten eerder starten met werken om eerder vrij te zijn? Geen idee of dit mogelijk is met jullie werk, maar ik probeer even mee te denken.

Ik vind het trouwens wel heel knap en een eer dat ze gevraagd is voor de selectie. Los van dit alles, is dat al een hele prestatie.

Noordeling maar vooral materiaal wat jaarlijks vernieuwd moet worden loopt aardig in de papieren (totaal per jaar ongeveer 3000€).

Moet dat altijd allemaal nieuw zijn? Hebben ze daar vanuit de selectie geen doorschuif systeem oid?

Ik heb voor mezelf geen geld bedrag bedacht per kind, maar mijn kinderen hebben ook geen dure hobby's of sport. Voor wat betreft belasting in tijd vind ik het belangrijk dat het in de buurt is en max 3x per week per kind. Het niet samen kunnen eten is voor mij geen issue. Ongeveer alles is rond etenstijd, dus daar heb ik me bij neergelegd.

Jules wij kopen zelf veel dingen in nieuwstaat op marktplaats. Soms moeten we er 2 uur voor rijden maar daar heeft mijn man het er altijd wel voor over.

Misschien kunnen ski spullen op die manier ook wel aangeschaft worden, kinderen groeien zo snel.

Noordeling Is het slecht van mij als ik haar deze kans niet geef? Hoe gaan jullie om met dit soort situaties

Heel slecht 😉 Begrijp ik het goed dat het 2x extra zou zijn, dus nog naast die zaterdag? En moet je op die dagen dan ook nog werken?
            Uiteindelijk ben je een gezin, en moet je met elkaar rekening houden. Ik zou dit zelf te belastend vinden. Maar ik herken het wel. Jongste heeft nu musicalles op zaterdagochtend, oudste heeft later die ochtend zwemles, op woensdag trompetles en op vrijdag logopedie. En toen hoopte de trompetjuf ook nog dat ze op vrijdagavond in een orkestje zou gaan. Superleuk, maar ik krijg dat allemaal niet gemaneged hoor, en ondertussen lijkt oudste ook oververmoeid te zijn/worden door al die activiteiten + het oefenen voor trompet en logopedie. En dan heeft jongste nu nog maar 1 activiteit ook😬

Is er niet iemand uit de buurt die ook gaat? Dan zou je om en om kunnen rijden en is het maar 1 keer per week.

Trees dat vind ik zeker ook, zeker trots op, zou t ook weer jammer vinden als ze t niet kan gaan doen.

Trees dan moet mn man ter keer per week een uur eerder starten (om6.15u) dat wil hij best een keer, maar niet standaard 2x per week.

Vulpen dat is een keuze of het extra is, maar op zaterdag heeft de jongste ook les, dus voor ons als ouders is het wel extra.
                Ze zou dan wel met turnen stoppen denk ik (1x per week recreatief) verder heeft ze ook nog muziekles. Maar zelf valt haar dat niet zwaar.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Noordeling Maar zelf valt haar dat niet zwaar.

Dat is op zich fijn maar voor de keuze lastig 🙃

Noordeling ik denk dat dit heel veel leermomenten in één zijn, het is een mega compliment, ze word gezien en gewaardeerd om wat ze kan en dat geeft haar zelfvertrouwen vast een boost. Het andere punt is dat als jullie moeten kiezen om het niet te doen, ze dan leert dat niet alles haalbaar is, 3000 euro is veel geld.
                    Misschien als je dit samen met haar bespreekt dat ze zelf ook oplossingen kan aandragen of die nou werkbaar zijn of niet. Misschien ziet ze het zelf wel helemaal niet zitten.🤭