Even een vraag om objectief te vinden denken.
Wat mag wat jullie betreft een sport/hobby van je kind kosten, zowel letterlijk, welk bedrag, maar ook qua inspanning/belasting.
Situatie is als volgt, dochters gaan al jaren t hele seizoen naar skiles, iets wat ze erg leuk vinden. Heerlijk op de zaterdagochtend (zo is de rest van de dag nog beschikbaar). Nu is de oudste gevraagd (niet zelf maar via mij gelukkig) voor de ski selectie. Ik denk dat ze dat super leuk gaat vinden, maar.... Het is geen goedkope sport, contributie valt nog wel te overzien, maar vooral materiaal wat jaarlijks vernieuwd moet worden loopt aardig in de papieren (totaal per jaar ongeveer 3000€).
Daarnaast moet ze dan 2x per week gaan trainen, het is voor ons ongeveer 20 minuten rijden (waarschijnlijk rond dat tijdstip nog wat langer ivm drukte op de weg) en uur trainen (dus heen en weer rijden heeft geen zin) Dat betekend dus dat er een ouder ook ongeveer 2 uur per training weg is. Verder is samen eten die twee dagen dan eigenlijk geen optie, normaal één van de weinige vaste gezinsmomenten. Ik vraag me nu af of we dit moeten gaan doen. Is het slecht van mij als ik haar deze kans niet geef? Hoe gaan jullie om met dit soort situaties?