Pimpelmeesje Ik was een beetje verbaasd dat vvd nog steeds zo hoog in de peilingen staat. Of ben ik nu heel naïef?
Het blijft mij ook verbazen maar laatst verzeilde ik in een discussie met iemand en begreep ik het wat beter. Er zijn gewoon heel veel mensen die vinden dat alles 'gewoon normaal' moet zijn, en dat is voor hen de VVD. Denk ik.
Honkeytonk Ja, lastig hè. Zo komt het denk ik ook dat mensen hun keuze baseren op een klein puntje als doorslaggevende factor. Want hoe anders 🤷 Nou ja, ik pak dus zelf meestal twee voor mij belangrijke thema's en kijk ik naar het globale verhaal van een partij en dan kies ik een kandidaat die me aanspreekt via rainbowvote. Ben wel heel benieuwd waar jij uiteindelijk op uit gaat komen...
Ik denk trouwens dat de reden dat er zoveel zwevende kiezers zijn toch komt omdat partijen geen verhaal weten te vertellen waarmee ze kiezers voor langere tijd aan zich weten te binden. Of omdat de partijen überhaupt nog te weinig aansluiten bij wat mensen willen. En dat is inderdaad jammer.