Trees dat sprak mij inderdaad ook aan, maar de manier waarop dit allemaal geschreven is… Het lijkt wel mijn antroposofie kindertherapeut van vroeger. (Was volgens mijn moeder één van haar verkeerde beslissingen in het opvoeden)
Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Jules Waarom voelt het alleen niet zo lekker om er op te stemmen? Onbekend maakt onbemind?
Ik denk het wel. Het is ook de naam, splinter klinkt als een ‘hippe’ jongensnaam uit het gooi . Dat heb ik ook met PvdD. Hebben vaak hele goede punten, maar die naam vind ik zo stom. Femke van splinter zat toch eerst bij de PvdD of is dat een andere Femke?
Zonnebloem Het lijkt wel mijn antroposofie kindertherapeut van vroeger. (Was volgens mijn moeder één van haar verkeerde beslissingen in het opvoeden)
Misschien was jouw antroposofische kindertherapeut het met je moeder eens en heeft ze een nieuwe carrière als tekstschrijver bij splinter gevonden .
- Bijgewerkt
Trees Femke van splinter zat toch eerst bij de PvdD of is dat een andere Femke?
Ja dat is zij. Maar ik denk vooral aan Splinter Chabot, dus vind de naam ook ongelukkig gekozen.
June Ik ken Yahiri niet, moet dat eens opzoeken want ik denk dat je net zo goed kunt beargumenteren dat je juist rationeel moet stemmen...
[edit] Oké googlen helpt niet, ik kom bij dit topic uit
Trees Misschien was jouw antroposofische kindertherapeut het met je moeder eens en heeft ze een nieuwe carrière als tekstschrijver bij splinter gevonden
.
Dan heeft ze niet echt aan zelfreflectie gedaan.
Ik zit nu 50% op Volt en de rest tussen de 40 - 50%. Daar schiet ik niet echt wat mee op, er is dus kennelijk geen partij waar ik het voor meer dan de helft mee eens ben (uitgaande van de stemwijzer).
Ik moet er nog maar eens heel erg goed over na denken, ik weet ook niet of ik Volt nou echt bij mij vind passen.
Mijn top 3 is Splinter, GL/PvdA en Lef. Daaronder (heel dichtbij) Bij1, D66 en PvdD.
Ik ga me verdiepen in Splinter en Lef, maar denk dat het strategisch gezien GL/PvdA wordt. Of D66.
Trees Ik denk het wel. Het is ook de naam, splinter klinkt als een ‘hippe’ jongensnaam uit het gooi
. Dat heb ik ook met PvdD. Hebben vaak hele goede punten, maar die naam vind ik zo stom.
Precies dit.
Uiteindelijk toch voor de pvdd gestemd vorige keer, maar als ze niet zo'n idiote naam hadden had ik dat veel eerder al gedaan.
Splinter had ik ook nog nooit van gehoord maar nu in m'n top 3..
Ik heb hoop op een linkse regering met Timmermans als premier. Ik denk namelijk dat veel nieuwe mensen goed is, maar ook dat het goed is als een ervaren iemand aan het roer staat. En we hebben voor het eerst kans op zo'n regering, al ben ik er absoluut nog niet van overtuigd dat het gaat gebeuren.
Dus ik stem strategisch denk ik.
- Bijgewerkt
Pimpelmeesje het lijkt door de naam of ze enkel voor de dieren zijn, maar ze zijn veel meer dan dat. Ze hebben ook echt goede punten als het gaat om bijv gezondheidszorg en inclusiviteit, maar dat vind ik minder naar voren komen door hun naamkeuze. Of beter gezegd, je moet eerst door de naam heen prikken en je verdiepen in hun programma om een goed beeld van de partij te krijgen.
De kans is hier ook vrij reeel dat ik toch strategisch ga stemmen. Er zijn een aantal partijen, waarvan ik absoluut niet wil dat ze het teveel inspraak gaan krijgen.
LilyMilie Ja, daar ging die hele rel rond Esther Ouwehand uiteindelijk ook over volgens mij. De oude garde is echt 'alles voor de diertjes' zeg maar, de nieuwe garde ziet het meer als een partij die goed voor de hele wereld wil zorgen, klimaat, inclusiviteit enzovoorts.
Als je gewoon de afkorting gebruikt, merk je verder niks van die idiote naam, maar dat kan bij Splinter niet
Nog maar anderhalve week!
Ik heb inmiddels mijn keuze gemaakt. Maar om nou te zeggen dat ik er volledig achter sta, nee. Het wordt Geert Gabriëls van PvdA/GL.
Een vriend van mij is trouwens net lid geworden van PvdA/GL en had geschokt gemaild over hun koningshuisplannen, hoe serieus die zijn, en toen hadden ze geantwoord dat ze er voorlopig toch niks mee gingen doen omdat er toch geen meerderheid voor te vinden zou zijn, dus toen was hij (en ik) weer wat gerustgesteld
Vulpen en toen hadden ze geantwoord dat ze er voorlopig toch niks mee gingen doen omdat er toch geen meerderheid voor te vinden zou zijn, dus toen was hij (en ik) weer wat gerustgesteld
Ik niet . Jammer dat ze er niks mee gaan doen. Ik ben echt zwaar tegen de monarchie, met name al het belastinggeld wat daaraan uitgegeven wordt en dat een koning op basis van enkel geboorte een belangrijke politieke rol heeft. Ceremonieel koningschap vind ik prima, zolang er veel minder geld heen gaat.
iMoeder On topic. Ik kan me grotendeels wel vinden in Volt. Maar het immigratiebeleid van Volt kan ik helemaal niks mee.
Maar ga je op hen stemmen? Voor mijn gevoel is Volt een soort D66 voor jongeren of zo
Trees Ceremonieel koningschap vind ik prima, zolang er veel minder geld heen gaat.
Mja, daar zijn wel veel partijen voor hè, dus misschien komt dat er wel doorheen dan.
Ik weet zelf niet zo goed wat ik van het koningshuis vind, maar zou je echt op een andere partij stemmen om zo'n onderwerp @Vulpen ? Als ze kans hebben om dit er doorheen te krijgen, maar daarnaast in jouw ogen de juiste keuzes maken over waar geld naartoe gaat en waar het vandaan moet komen, welke richting ze kiezen mbt beleid voor stikstof, onderwijs, zorg etc?
- Bijgewerkt
iMoeder Dat lijkt me een beetje een contradictio in terminis
Waarom zou dat met elkaar in tegenspraak zijn?
Ik ben tegen de politieke rol van de koning en het geld wat er heen gaat. Als deze twee zaken aangepast zouden worden, vind ik het prima en mag iedereen van mij met oranje vlaggetjes staan zwaaien op koningsdag. Ik snap dat veel mensen er wel blij van worden. Ik vind alleen niet dat de belastingbetaler hoeft mee te betalen aan de (plusminus) 45 miljoen euro per jaar voor oa een boot van 2 miljoen en het afknallen van dieren tijdens dure jachtpartijtjes. Kan best wat minder mijn inziens. Een boot van 1 miljoen vaart denk ik ook prima.
Pimpelmeesje Misschien? Maar zo zwartwit zit het sowieso niet. Als ik een stemwijzer doe, of bijvoorbeeld de stemchecker van de Volkskrant (je kan ook via checkjestem iets vergelijkbaars doen) dan kom ik nooit hoger dan 70% overeenkomst. Dus er is al geen partij waarbij ik op alle punten die ik belangrijk vind denk: ja, jullie denken er precies zo over als ik. Dus in dit geval, als ze er wel serieus werk van hadden willen maken, was dat misschien wel de doorslaggevende factor geweest om toch gewoon PvdD of toch D66 te stemmen.
Vulpen oja zo snap ik 'm wel.
Het wordt nog een uitdaging voor mij om te stemmen, ik heb cursusdag dus 7.15 u de deur uit en ongeveer 18 uur terug
Pimpelmeesje je kunt tot 21 stemmen toch?
Pimpelmeesje of eventueel iemand machtigen. Heb ik ook weleens gedaan.