Verkiezingen Tweede Kamer 2023
- Bijgewerkt
Ik kwam uit op splinter met 73% en als 2e en 3e met D66 en partij voor de dieren rond de 60-65%. Ik ga eerlijk bekennen dat ik bijna niks weet van splinter. Ik ga mij maar eens inlezen.
- Bijgewerkt
Ik kwam op Volt, D66 en CDA. In principe stem ik op Volt, D66 zeker niet en CDA alleen als er een tactiek stem nodig is overweeg ik dat ook. (dus stel in de peilingen komt FvD heel groot uit, dan ga ik wel op de tegenpartij stemmen in de hoop dat FvD niet de grootste wordt). Lastige vna zo een partij als volt vind ik, ze zijn zo klein. Voelt bijna als een verloren stem.
Marshmallow dit kwam er bij mij ook uit, en met de extra stellingen kwam ik op bij1. Kan mij hier prima in vinden.
- Bijgewerkt
Trees ik had ook precies dezelfde uitslag! Ik heb de partij eens opgezocht maar ik vind het stukje over splinter slecht geschreven. Onze splinters houden de rug recht. Dan ben je mij kwijt.
Zonnebloem Onze splinters houden de rug recht. Dan ben je mij kwijt.
Ik ben nu ook zoek .
Wat een stomme slogan!
- Bijgewerkt
Trees Ik ben nu ook zoek
.
Ik wil het doolhof nog wel groter maken door meer te citeren?
Splinter spreekt duidelijke taal. Splinter is moedig. Splinter verdiept zich in de materie en verliest zich niet in lege politieke oneliners.
Lege oneliners hebben ze in ieder geval wel.
- Bijgewerkt
Zonnebloem wat erg
Zonnebloem Splinter spreekt duidelijke taal.
Nu nog uitzoeken waar ze dit doen .
Dit spreekt mij trouwens wel aan:
Splinter is het groene, progressieve, liberale, sociaaldemocratische geluid dat nu zo gemist wordt.
Splinter is vrijzinnig en seculier. Splinter is inclusief en staat voor de inclusieve samenleving. Splinter wil de universele waarden met passie verdedigen in het parlement en daarbij het individu verheffen: mensen alle kansen bieden die van hen mondige, zelfstandige burgers maken. Splinter staat pal voor het vrije debat, een levensbeschouwelijk-neutrale staat, seculier onderwijs voor alle kinderen.
Femke is wel een echte dossiervreter. Bijt zich ergens in vast en is inhoudelijk goed op de hoogte. Daar hou ik wel van.
Afhankelijk van de peilingen, kan het best zijn dat ik strategisch ga stemmen.
Bij mij staat PvdD op 1, gl/PvdA en Bij1 op gedeelde tweede plek. Ik ga op PvdD stemmen. Vorige keer Bij1 gestemd en daar was ik wel blij mee, maar nu Sylvana stopt ben ik er niet zo zeker van dat ze überhaupt nog in de kamer komen en ik vind het echt wel belangrijk dat er zoveel mogelijk groene partijen in de kamer komen.
Mmh, dit is weinig helpend: op 1 staat de VVD met 60% en daarna 6 partijen met 57% waaronder CDA, Volt, SGP, CU en jawel Splinter. Vorige keer BBB gestemd die staan nu gedeeld 3e met 53%... ik weet het nog niet!
Trees dat sprak mij inderdaad ook aan, maar de manier waarop dit allemaal geschreven is… Het lijkt wel mijn antroposofie kindertherapeut van vroeger. (Was volgens mijn moeder één van haar verkeerde beslissingen in het opvoeden)
Jules Waarom voelt het alleen niet zo lekker om er op te stemmen? Onbekend maakt onbemind?
Ik denk het wel. Het is ook de naam, splinter klinkt als een ‘hippe’ jongensnaam uit het gooi . Dat heb ik ook met PvdD. Hebben vaak hele goede punten, maar die naam vind ik zo stom. Femke van splinter zat toch eerst bij de PvdD of is dat een andere Femke?
Zonnebloem Het lijkt wel mijn antroposofie kindertherapeut van vroeger. (Was volgens mijn moeder één van haar verkeerde beslissingen in het opvoeden)
Misschien was jouw antroposofische kindertherapeut het met je moeder eens en heeft ze een nieuwe carrière als tekstschrijver bij splinter gevonden .
- Bijgewerkt
Trees Femke van splinter zat toch eerst bij de PvdD of is dat een andere Femke?
Ja dat is zij. Maar ik denk vooral aan Splinter Chabot, dus vind de naam ook ongelukkig gekozen.
June Ik ken Yahiri niet, moet dat eens opzoeken want ik denk dat je net zo goed kunt beargumenteren dat je juist rationeel moet stemmen...
[edit] Oké googlen helpt niet, ik kom bij dit topic uit
Trees Misschien was jouw antroposofische kindertherapeut het met je moeder eens en heeft ze een nieuwe carrière als tekstschrijver bij splinter gevonden
.
Dan heeft ze niet echt aan zelfreflectie gedaan.
Ik zit nu 50% op Volt en de rest tussen de 40 - 50%. Daar schiet ik niet echt wat mee op, er is dus kennelijk geen partij waar ik het voor meer dan de helft mee eens ben (uitgaande van de stemwijzer).
Ik moet er nog maar eens heel erg goed over na denken, ik weet ook niet of ik Volt nou echt bij mij vind passen.
Mijn top 3 is Splinter, GL/PvdA en Lef. Daaronder (heel dichtbij) Bij1, D66 en PvdD.
Ik ga me verdiepen in Splinter en Lef, maar denk dat het strategisch gezien GL/PvdA wordt. Of D66.
Trees Ik denk het wel. Het is ook de naam, splinter klinkt als een ‘hippe’ jongensnaam uit het gooi
. Dat heb ik ook met PvdD. Hebben vaak hele goede punten, maar die naam vind ik zo stom.
Precies dit.
Uiteindelijk toch voor de pvdd gestemd vorige keer, maar als ze niet zo'n idiote naam hadden had ik dat veel eerder al gedaan.
Splinter had ik ook nog nooit van gehoord maar nu in m'n top 3..
Ik heb hoop op een linkse regering met Timmermans als premier. Ik denk namelijk dat veel nieuwe mensen goed is, maar ook dat het goed is als een ervaren iemand aan het roer staat. En we hebben voor het eerst kans op zo'n regering, al ben ik er absoluut nog niet van overtuigd dat het gaat gebeuren.
Dus ik stem strategisch denk ik.
- Bijgewerkt
Pimpelmeesje het lijkt door de naam of ze enkel voor de dieren zijn, maar ze zijn veel meer dan dat. Ze hebben ook echt goede punten als het gaat om bijv gezondheidszorg en inclusiviteit, maar dat vind ik minder naar voren komen door hun naamkeuze. Of beter gezegd, je moet eerst door de naam heen prikken en je verdiepen in hun programma om een goed beeld van de partij te krijgen.
De kans is hier ook vrij reeel dat ik toch strategisch ga stemmen. Er zijn een aantal partijen, waarvan ik absoluut niet wil dat ze het teveel inspraak gaan krijgen.