Blue probeer alsjeblieft niet zo te denken, niemand niet kan er zelf wat aan doen als hij of zij aangerand, verkracht of mishandeld word. Jij dus ook niet. Vergeet dat alsjeblieft nooit. ๐Ÿ˜˜

Toen ik zwanger was van N liep ik door Utrecht een man volgde mij ongeveer 10 minuten. Ik wist vanaf minuut 1 dat er iets niet klopte. Uiteindelijk probeerde hij mij ook aan te randen. Ik schreeuwden Dat ik zwanger was en dat hij met zijn vuile poten van mij af moest blijven. Ik ben daarna naar de trein gerend met mijn zwangere buik. En telkens speelde dat filmpje zich weer af, precies zoals bij jouw. Maar echt je kan hier niks aan doen lieve @Blue er lopen gekke op de wereld. Jij hebt niks fout gedaan.

Blue Ik vond aangerand dus ook een te groot woord..

Maar als jij dat zo voelt wat heeft een ander daar dan over te zeggen of dat het wel het juiste woord is. Wat maakt het uit dat het erger had kunnen zijn? Iemand heeft je aangeraakt terwijl je dat niet prettig vond, iemand probeerde je te zoenen terwijl jij dat niet wilde! Wat is daar dan wel het juiste woord voor?

Blue Was het niet gebeurd als ik een lange broek aan had gehad?

Dit vind ik echt heel erg dat je zo denkt. Al had je in een string rond gelopen, dat betekend nog niet dat een ander zich aan je op mag dringen. Mensen met foute bedoelingen maakt het echt niet uit wat je draagt.

Ik zag eens een stukje op tv over een expositie van kleding die vrouwen droegen toen ze verkracht werden, het overgrote deel van de kleding die je zag was absoluut niet bloot oid. ik heb geen enkel kledingstuk gezien waardoor iemand kon zeggen dat het slachtoffer 'erom gevraagd' had, had je die korte rok/ broek maar niet moeten dragen.

Je was vriendelijk naar een vreemde, hij heeft zich aan jou opgedrongen. Jij bent absoluut niet de schuldige omdat je een korte broek droeg. Die man zat fout, die man had van je af moeten blijven, die man had niet mogen doen alsof jouw vriendelijkheid een uitnodiging was naar meer.

Blue je hebt echt helemaal niks verkeerd gedaan. Geen enkele stap. Hij was, hij was een smeerlap.

En een korte of lange broek, het maakt echt niet uit.

Die vent had gewoon met zn tengels van je af moeten blijven!

En je hoeft het niet plat te slaan, dit is niet normaal. En alles kan altijd veel erger, maar dat maakt wat jou overkomen is niet minder erg! Dikke knuffel lieverd!

Heb je wel beetje steun van je vriendin?

Blue En inderdaad die twijfel die direct opkwam, had ik niet op hem in moeten gaan? Hem eerder weg moeten duwen? Was het niet gebeurd als ik een lange broek aan had gehad?

Zo moet je echt nooit denken! Het is NOOIT jouw schuld. Mensen hebben gewoon van je af te blijven, al liep je in je blootje rond bij wijze van. En laat niemand je gevoel bagatelliseren. Je voelt wat je voelt, dus handel daar ook naar door het er uit te gooien, hier of bij iemand in je omgeving.

Er is/was ooit een topic met dasty queen weet raad waar is die ik kan m niet meer vinden. Onze droogmolen heeft een plakkerig goedje over de lijnen en ik krijg t met geen mogelijkheid weg. Heb al geel doekje, schuurspons en een staalspns gebruikt met alles reiniger help, sta op t punt een nieuwe droogmolen te bestellen.

Blue melding maken bij de politie. Ik werk heel veel voor de zedenpolitie en het kan zomaar zijn dat jij niet de enige bent.

Nu de lockdown weer voorbij is en men weer naar buiten kan, krijgen ze veel van deze meldingen.
    Echt doen hoor!

• [verwijderd]

Blue Nรญemand gaat met dit weer een lange broek dragen om te voorkomen dat ie aangerand wordt. Dat is echt absurd!

En voor die andere vragen die je stelt zijn ook zulke tegenwerpingen te bedenken. De reden dat je zulke vragen stelt en een poging doet om de schuld bij jezelf te leggen, is dat die je een gevoel van controle geven. Bij een aanranding hebben mensen een en enorm gevoel van machteloosheid en controleverlies over hun lichaam en veiligheid. Dat zijn enorm heftige en beangstigende gevoelens. Door jezelf dit soort dingen af te vragen verplaats je de controle weer (deels) terug naar jezelf. Hoe heftig die gevoelens van schuld en boosheid naar jezelf ook zijn, ze zijn vaak beter te verdragen dan de machteloosheid en het controleverlies over je lichaam en veiligheid. Als je de controle bij jezelf legt, kun je daarnaast ook voorkomen dat zoiets ooit weer gebeurt.

Het is alleen een farce. Je houdt jezelf voor de gek. Dit is nรญemands schuld, behalve van die smeerlap. En die gevoelens van machteloosheid en controleverlies over je lichaam en veiligheid waren/zijn echt. Dร t zijn de gevoelens die je de ruimte moet geven, door te huilen, erover te praten, schrijven, of wat jij dan ook maar nodig hebt.

Dikke knuffel! ๐Ÿ˜˜๐Ÿ’•

• [verwijderd]

Dikke knuffel Blue .. ik kan me voorstellen dat je iets van schuld of reden zoekt bij jezelf. Maar deze is er niet want je hebt niets gedaan. Als je een lange wijde broek had gedragen dan had hij hetzelfde gedaan omdat het niet jouw bovenbenen waren die hem dit deed doen maar zijn fucked up mind. Vrouwen die lange gewaden dragen worden net zo vaak aangerand als vrouwen in korte broeken.

verder wat @[verwijderd] zegt!

Blue Heb je een beetje kunnen slapen?

• Blue hebben hierop gereageerd.

Ik ben zo blij met jullie reacties! Kan er echt steun uit halen.

Ik vond aanranding ook zo'n groot woord omdat je woord wel kent, maar nooit echt bij stil staat dat dit dan aanranding is. Bij andere mensen, ja, natuurlijk is dat aanranding! Maar om het over jezelf te zeggen, voelde dat opeens heel gek.

En inderdaad, ik weet dat het niet aan mij lag. Als het over iemand anders ging, zou ik precies hetzelfde zeggen als jullie.
      En toch die stomme twijfel dan he.
      Stom hoe je het dan voor jezelf weer kleiner probeert te maken, terwijl je ergens beter weet.

Vulpen ik heb wel aardig geslapen... Wel een stuk of 3 keer wakker geworden en steeds was mijn eerste gedachte "heb ik gedroomd over die man??"
      Dat is dus niet gebeurd, maar ik was er wel overduidelijk mee bezig in mijn hoofd.
      Het voelt ook wel heel cru dat ik precies nu in therapie ben voor misbruik van vroeger, en dat mij dit nu precies weer moet overkomen๐Ÿ™„

Blue

Wat heftig, je hebt echt absoluut niets verkeerd gedaan. Echt niet, probeer er zoveel over te praten als voor jouw nodig is.

En misschien zelfs alsnog het melden bij de politie. misschien zijn er meer meldingen over hem binnengekomen.

• [verwijderd]

Oh wat zou het toch heerlijk zijn als al die mensen die nu roepen Facebook te verwijderen dat ook echt doen!

iMoeder
        Ik denk omdat fb ook plaatjes van discriminerende stereotypen gaat verwijderen, zoals zwarte piet.