June mijn kinderen zijn ook gevoelig voor kou. Als ze bijv s nachts hun deken wegtrappen hebben ze de dag daarna bijna altijd keelpijn of een loopneus. Het virus manifesteert zich dan direct ofzo. Want als ze lekker ingeduffeld slapen (niet met dit weer ) hebben ze niet zo snel een verkoudheid te pakken.
Koffiepraat... Kletsen over van alles wat je bezighoudt π
[verwijderd]
Honkeytonk @Vulpen
Virussen zijn dus de boosdoeners waar je ziek van wordt, maar toch is kou niet helemaal onschuldig. Iemand die het koud heeft is namelijk vatbaarder voor een infectie dan iemand die uit voorzorg een warme trui heeft aangetrokken. Daar zijn volgens Wilschut twee redenen voor. De eerste is vrij logisch. βWie bij kou slecht gekleed gaat, heeft over het algemeen een wat verminderde weerstand omdat het lichaam alle zeilen bij moet zetten om warm te blijvenβ, legt Wilschut uit.
De tweede verklaring zit iets ingewikkelder in elkaar. Wilschut: βIn de luchtwegen, waar ziekmakende virussen binnendringen, liggen bloedvaten. Als je het koud hebt, vernauwen deze bloedvaten zich,. Daardoor is de toevoer van lymfocyten, een speciaal soort afweercellen, naar de luchtwegen verminderd en hebben virussen dus meer gelegenheid om zich te vermenigvuldigen
https://www.nemokennislink.nl/publicaties/warm-aankleden-anders-word-je-ziek/
Marshmallow was echt super gezellig! Leuke middag gehad zo
Vulpen oh hier mogen ze dan gewoon! Naja wel verkouden met een kuchje, niet longen uit hun lijf hoestend. Vervelend dat je dochter meteen moest hoesten
En wat @[verwijderd] zegt, zoiets had ik dus ook wel gehoord, ze heeft het alleen helemaal netjes uitgelegd en al! (Super handig! Stuur dit namelijk ook nog eens door naar een vriendin van me die bij hoog en laag beweert dat je van 15 graden verkouden wordt )
Honkeytonk oh hier mogen ze dan gewoon! Naja wel verkouden met een kuchje, niet longen uit hun lijf hoestend. Vervelend dat je dochter meteen moest hoesten
Mja ze heeft dan ook zo'n benauwde ademhaling en dat valt natuurlijk onder corona-symptomen...
[verwijderd]
Honkeytonk ik heb het gekopieerd van de website hoor! Zo mooi en duidelijk kan ik niet schrijven
[verwijderd]
Hier staat ie ook in de zon, anders warmt ie nooit op. Ook rond 3m met zandfilterpomp. Klein badje voor kleine kindjes zou ik wel in de schaduw zetten met warm water erin.
Vulpen ahh dat is wel.shit zeg . Maar e doet niks fout hoor
.
[verwijderd] wij hebben een baby badje, zo een van 1m doorsnee en 10 cm hoog ofzo
[verwijderd] Toen ik begon met lezen dacht ik even: sinds wanneer praat zij zo gedragen?
[verwijderd]
Vulpen verborgen talent
- Bijgewerkt
Vulpen Hier een zwembad van 3x2 dat vanaf mei al staat. Met een solarmat, dus warmt wel wat op. Hebben nu in de hitte een partytent erboven staan.
Jouw dochter is een paar jaar jonger dan Dafne toch? (Die is 5) Voordat we dit zwembad hadden vulde ik zwembadjes met wat lauwwarm water en meestal niks erboven, behalve als het echt tropisch was, dan een parasol. Toen ze 1 en 2 jaar was, in de schaduw.
[verwijderd]
Vulpen
We hebben er 2 in de zon, dat water is al warm van in de zon staan.
1 in de schaduw, dat water is koud.
1 half in de zon, half in de schaduw ook met koud water.
Ik geniet echt even buiten van de huidige temperatuur en er is geen zon
Ga straks met zijn vieren naar een water speelplaats in de buurt en ik laat mijn telefoon thuis. Even echt genieten van de kinderen!
Weet even niet waar ik dit moet posten, maar ik moet het even kwijt...
Ik ben vanmiddag soort aangerand (?) door een man van een jaar of 50
Hij sprak geen Nederlands, was al een beetje handtastelijk en wilde me uiteindelijk zoenen... Heb hem toen heel hard weggeduwd en "blijf van me" geroepen, toen ging hij snel weg. Maar ik zit echt nog te shaken, kan wel huilen
Blue Ik heb dit een twee jaar geleden ook meegemaakt, met een slecht Nederlands sprekende, verstandelijk beperkte man. Heeft er enorm ingehakt. Kind was erbij, ik moest me ontworstelen.
Ik zou zeker die tranen niet bedwingen als ik jou was, maar laten gaan. En bel iemand om bij je te zijn, vertel er over. Slaap niet alleen.
Melding maken kun je nog even over nadenken, je moet niks. Eerst maar eens rustig worden en troost zoeken.
Wil je ons vertellen wat er gebeurd is?
[verwijderd]
Blue och meis wat heftig! Natuurlijk moet je er om huilen! Heb je iemand die je dit kunt vertellen?