[verwijderd]
Ysabella jeetje, heftig hoor. Er is niet eens fysiek onderzoek geweest toch? Scheef neusschotje of zo, iets met de bloedvaatjes. Kan vanalles zijn toch?
Sterkte hoor! Wanneer moet je gaan prikken?
Ysabella jeetje, heftig hoor. Er is niet eens fysiek onderzoek geweest toch? Scheef neusschotje of zo, iets met de bloedvaatjes. Kan vanalles zijn toch?
Sterkte hoor! Wanneer moet je gaan prikken?
Vulpen ja volgens mij is dat juist zoโn typisch moment. Vriendinnetje van mij van vroeger had ze ook altijd sochtends bij het wakker worden (ook wel eens gewoon tijdens het spelen). Die ging nergens logeren zonder een tissuebox
Ysabella Joh, dat vind ik wel een heel heftige sprong! Mijn man had als kind ook heel vaak spontane bloedneuzen. Nog steeds wel eens trouwens. Had gewoon te maken met dat de bloedvaatjes iets te dicht onder het oppervlak van het neusslijmvlies lag. Niks ernstigs hoor. Het is bij hem ook wel eens dichtgebrand. Toen ging het wel een tijd een stuk beter.
[verwijderd] ja ik ook. Mijn moeder zei moet je wel willen bloedprikken? Maar ja wat als er wel wat aan de hand is? Dat vergeef ik mezelf natuurlijk nooit. Eigenlijk had hij eerst een verwijzing naar de kno arts moeten geven denk ik, maar ja ik zal dat vanmiddag wel even vragen als ik het lab formulier ophaal.
Ysabella een arts raad bloedprikken niet voor de lol aan, ik vind dat je als ouder nu wel de verplichting hebt om te prikken. Juist omdat het om iets heel gevaarlijks kan gaan waar dan toch snel ingegrepen moet worden. Beetje raar advies van je moeder hoor
[verwijderd] nee het advies was niet raar, er ging een heel gesprek aan vooraf.Natuurlijk neem ik het advies serieus, het is mijn kind. Ik belde immers niet voor niets. Soms heb je een gesprek waarbij iemand verschillende invalshoeken laat zien, daar was niet prikken er รฉรฉn van.
Ysabella ah okรฉ! Ik las over willen uitstellen en advies van misschien niet prikken dus ik schrok een beetje. Maar goed dat je wel gaat
Ysabella wat een heftige stap meteen zeg..
M heeft (net als mijn broertje) altijd veel bloedneuzen in de zomer, schijnt door de warmte te komen, bloedvaten zetten dan uit geloof ik. Ik hoop dat het bij jullie ook zoiets simpels is!
Sterkte in ieder geval..
Ysabella oh heel rot! Ik heb weleens kinderen in de klas gehad die dit heel vaak hadden. De bloedvaatjes in hun neuzen waten veel te gevoelig of zoiets. Dat werd soortvan dichtgebrand en toen was het over!
Lisa280887 Ik heb wel eens een heel wiskunde-proefwerk onder gebloed
Ysabella och jeetje, heftig zeg. Niet uitstellen hoor. z.s.m. prikken, blijkbaar heeft de huisarts toch vermoedens van iets ernstigs naar aanleiding van je verhaal.
Hier hebben zowel oudste zoon en ik veel last van bloedneuzen, vooral in de zomer door de warmte en dan vooral s nachts. (lekker hoor, zit je vaak toch een kwartier een neusje dicht te houden voor het stopt). Maar bij ons is het woord leukemie echt nooit gevallen! (terwijl ik hier vaker de huisarts voor heb gebeld).
Hopelijk valt het mee! En echt zo z.s.m. prikken hoor, zou gewoon vanmiddag formulier halen en meteen prikken. Bij ons de prikpost in het ziekenhuis heeft een speciale kinderkamer hiervoor.
@Ysabella Sterkte alvast met prikken! Mijn werkgever (ik ben doktersassistente) laat echt nooit meteen bloed prikken op zoiets. Vind het toch bijzonder. Al helemaal zonder enig lichamelijk onderzoek en evt eerst doorsturen naar KNO. Maar goed, nu je toch dat advies hebt gekregen, wel maar doen denk ik.
[verwijderd] waterpokken duurde hier nog 3 jaar vanaf dat D volledig naar school ging veel ziek viel ook wel mee gelukkig
Ysabella je belt de huisarts vanwege bloedneuzen, je schrijft dat je er โeen naar gevoelโ bij hebt, nu wil de huisarts bloed prikken om aan dat โnare gevoelโ tegemoet te komen en post jij op twee fora hoe erg je dat vindt? Sorry hoor maar ga gewoon zo snel mogelijk bloed prikken en dan ben je van dat nare gevoel af. Dat wilde je toch?