Onze school heeft vorige week alle trappen versierd. Bij de ene zijn er platen met landen, hoofdsteden en vlaggen, een andere heeft iets met letters en bij de groepen 3-4 zijn er platen met cijfers en sommen. Hartstikke vrolijk, leuke kleuren en mini telt nu telkens de treden op en neer wat natuurlijk precies de bedoeling is. Maar er hebben ouders van kinderen uit groep 3 geklaagd omdat de tel-trap in regenboog kleuren is. Sorry hoor, maar mijn 6-jarige kijkt niet op of om van homoseksualiteit, ze weet dat sommige mensen transgender zijn en jongens in jurken vindt ze vooral een issue als hun jurk mooier is dan de hare, maar zelfs zij ziet gewoon een trap met cijfers en kleuren en niet meer of minder. Zelfs bij midi, die heel goed weet waar regenboogvlaggen en zo voor staan, moest ik echt extra uitleg geven over waarom ouders het een issue zouden vinden. Om nou je panty in de knoop te krijgen over een regenboog bij groep 3 is vooral een reden om jezelf te laten onderzoeken.
Maar vandaag heeft school een nieuw verjaardagsbeleid afgekondigd, lees traktaties worden afgeschaft. En ik heb nu heel veel respect voor de onderdirecteur die nu de mails hierover netjes moet gaan beantwoorden als je net allemaal gezever over trappen hebt moeten afhandelen.