• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik vind geen overlijdensverzekering best iets flink.
Een normale begravenis is nl kost hier al snel 10000 euro. Ik vind dat je er dan tenminste zelf voor moet betalen qua spaargeld. Ik zou nooit van andere verwachten dat ze voor mij moeten betalen, niet iedereen heeft zon bedrag of een deel van zon bedrag op de rekening

Hier dus wel voor mezelf en mijn zoon een overlijdensverzekering.

• [verwijderd]

[verwijderd] ik vind het geen logisch gevolg. Zou haar situatie de aanleiding zijn van de discussie dan wel, maar dat was het niet. Geen reden om aan te nemen dat de reacties die erna komen over haar situatie gaan. Dus die opmerking van Manque begreep ik helemaal niets van. Na mijn vraag kreeg ik er ook nog een sneer bij. Ja.. dan kan je van mij opdonderen als ze te beroerd is om een gewoon gesprek te voeren.

• [verwijderd]

Ysabella geld is onderdeel van het leven, zo ook van de dood. Vind ik hè.. het is geen feit.
Vet lullig dat je moeder als enige de rekening kreeg! Daar begrijp ik helemaal niets van 🙁

[verwijderd] Ik reageerde op jouw bericht, maar ik bedoelde het in het algemeen. Excuses als dat anders overkwam.

• [verwijderd]

Manque maar dat doe ik ook niet, opzadelen. Ze mogen mijn hele vermogen uitgeven aan iemand die het regelt zoals zij het zelf willen hebben. Als ze daar te gierig voor zijn omdat ze azen op mijn geld, jammer dan.

Ik heb slechte verhalen gehoord over wat een uitvaartverzekering daadwerkelijk uitkeert. Dat waar je voor tekende toen je het afsloot is over tien of twintig jaar of later als je dood gaat iets heel anders. Mogen ze toch nog bij dokken.

Toen ik de verzekering opzegde werd ik nog vijf jaar gestalkt door Dela. Ook niet ok.

Oh en mijn financieel adviseur gaf dit advies. Zei dat de uitvaartverzekering echt zonde van je geld was.

[verwijderd] hoe bedoel je dat precies?

Ik vind de koste van een uitvaart echt ontzettend duur, het is net als luiers en baby voeding iedereen heeft het nodig of moet er gebruik van maken dus kunnen we vragen wat we willen. 🤦🏼‍♀️

Ysabella uitvaarten komen er toch in alle soorten en maten? Er zijn ook zgn budgetuitvaarten van 2.500-3.000 euro. Ik vind 10.000 euro erg veel geld.. mag iedereen voor zich weten, maar als je dit geld niet nalaat kan je ook niet verwachten dat je nabestaanden dit bedrag gaan spenderen.

Wij hebben ook geen verzekering, om dezelfde reden als @[verwijderd] al aangaf.

[verwijderd] Precies dat inderdaad. Ik heb ook geen uitvaartverzekering. Spaargeld genoeg om een uitvaart van te betalen en mijn huis heeft ondertussen ook een leuke overwaarde. Heb gezien hoe het ging bij mijn opa en later m’n oma met de uitvaartverzekering en wat je daar na een heel leven betalen uiteindelijk voor kreeg. Wil het geen oplichting noemen maar gezien wat ze altijd betaald hebben vond ik het bijzonder karig wat je daarvoor terug kreeg. Overigens mogen ze mij in krantenpapier rollen wat mij betreft. Het hele idee van een grootste uitvaart ontgaat mij volkomen.

iMoeder ja ik mag ook wel in krantenpapier of een kartonnen doos als het aan mij ligt, maar ik denk dat dat ook de keus is van de nabestaanden, ik vind de uitvaart meer voor hen want ik ben er zelf toch niet bij.

• [verwijderd]

Ik sta al sinds mijn geboorte op de uitvaartpolis van mijn vader. In plaats van dit te veranderen toen ik volwassen werd heeft hij mijn kinderen er gewoon bij geschreven. 🙈

• [verwijderd]

Ysabella dat geld betalen erbij hoort. Ik vind het niet perse iets wat het verdriet erger maakt of het rouwen in de weg staat.

dood gaan kost inderdaad een hele hoop! Soms schandalig als je hoort wat mensen soms moeten betalen!

[verwijderd] dat geld betalen erbij hoort. Ik vind het niet perse iets wat het verdriet erger maakt of het rouwen in de weg staat.

Dan moet je het geld wel hebben hè. Als je al je spaargeld ziet verdwijnen en er mogelijk een schuld aan overhoudt vind ik niet dat je zo makkelijk kunt zeggen dat het er nou eenmaal bij hoort.

• [verwijderd]

Sevenof9 dat het iemands volledige spaargeld kost vind ik er ook niet bijhoren, maar dat er kosten worden gemaakt vind ik er wel bijhoren. En de ene lost dat op door zelf heel veel te sparen, een ander door een verzekering af te sluiten, en een derde door de kosten te verdelen over naasten. Er is geen goed of fout imo.

• [verwijderd]

[verwijderd]
                Je geeft aan dat je haar inderdaad ook had kunnen aanspreken, maar doet het alsnog niet 😬.

• [verwijderd]

Het topic zet mij wel tot denken aan, wij hebben namelijk ook helemaal niets geregeld, terwijl we al jaren roepen, oja moeten we nog steeds een regelen.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] Ik heb aangegeven dat die opmerking van manque inderdaad niet aardig en onnodig was en kleine lai gelijk gegeven dat het niet eerlijk was dat ik alleen haar aansprak. Bovendien heeft vulpen gezegd dat iedereen een beetje aardig moet blijven. Ik dacht dat het daarmee wel duidelijk was.

Softbasegaming ik snap het helemaal!!

T. gaat over een paar weken over naar de peutergroep en ik ga zijn huidige ‘juffen’ zooo missen!! Ze zijn zo aardig en meedenkend en hebben zo goed voor onze baby’s gezorgd ❤️

[verwijderd] In het geval dat je een hoop geld nalaat lijkt het me idd een heel ander verhaal. Dan snap ik ook wel dat je adviseur dat advies geeft.

Wij hebben een verzekering in natura + een vrij besteedbaar bedrag. Dat naturapakket is hartstikke netjes. Met een dienst voor een X aantal mensen, uitnodigingen voor een X aantal personen, bidprentjes enz. Ik ga geen kapitaal geld nalaten, ik heb zelfs nog studieschuld 😂