[verwijderd] Dat boek ga ik eens onderzoeken.
Nee, ze hebben nog geen ervaring met een overlijden, ook niet van een huisdier.
Het gaat om mijn vader. Hoewel het nog niet 100% zeker is nu dat het einde verhaal is, is het wel een zeer reëel scenario.
Hij heeft 2 vormen van kanker, namelijk chronische myeloïde leukemie (CML) en een uitgezaaide melanoom. De behandelingen voor de CML zit de behandeling voor de melanoom in de weg en vice versa. Dus om een uitbraak van de ene de behandelen, moest de behandeling van de andere gestaakt worden of tenminste op een laag pitje gezet worden. Waar ze enorm bang voor waren, lijkt nu te gebeuren, namelijk dat de CML -die onder controle was- weer uitbreekt en niet onder controle te krijgen meer is. De behandelingen is hij iedere keer hartstikke ziek van en de laatste controle bleek dat de bloedwaarden van zijn CML ondanks behandeling gestegen waren ipv gedaald, terwijl hij dacht dat het aansloeg.
Hij heeft nu aangegeven dat de kuur die hij nu doet de laatste is. Als zijn bloedwaardes dan niet (voldoende) gedaald zijn, dan is hij het continu ziek zijn beu en heeft hij aangegeven dat hij het euthanasietraject in wil. Een keuze die ik vanuit zijn positie kan begrijpen.
Woensdag moet hij opnieuw bloedprikken, dus die uitslag is allesbepalend.
Ik ga de kinderen pas inlichten als de keuze voor euthanasie definitief gemaakt is en we dus zeker weten dat we afscheid gaan moeten nemen.
[verwijderd] Allereerst heel veel sterkte de komende tijd.❤️😞
Dankjewel.