iMoeder het is sowieso een luxe probleem ja 😏
Wat ons tegen staat is dat het vooral beneden heel klein is. Hele kleine keuken. Dat we geen schuur hebben maar wel 5 fietsen. Dat de woonkamer vrij klein is met steeds groter wordende kinderen. Allemaal dingen die we niet groter kunnen maken of kunnen veranderen. Maar inderdaad gewoon luxe zijn.
En als we dan toch mogen dromen dan willen we wel graag een grotere vrijere tuin, iedereen kijkt in onze tuin en onze auto op de oprit kunnen parkeren. En een hobbyruimte / praktijkruimte voor mijn man en een grotere slaapkamer voor L (kan alleen een bed in, kast moet bij ons)
Verzamelen van spullen is het issue niet - ik ben erg weggooierig. Het gaat meer om fysieke ruimte met 5 personen die we nu klein vinden en waarbij wij zelf een droom hebben van meer ruimte in de tuin. We zoeken een huis waar we vervolgens tot we oud zijn kunnen blijven en of de mogelijkheid hebben mijn ouders er te laten wonen in een bijhuisje.
Financieel is het geen probleem wat dat betreft we betalen voor ons inkomen echt helemaal niets dus we kunnen zeker een stap verder (ook wellicht fijn voor andere mensen die wel dit huis willen) maar omdat we de wijk en de omgeving echt heel leuk vinden zijn we nog niet gegaan.
Vakantiehuisje hebben we al overigens. Maar dat rendement is niet zo hoog meer vergeleken tot het doen van andere investeringen. Maar het geld dat we nu extra sparen doen we zeker wel wat mee voor de toekomst.