Zonnebloem nee je hebt helemaal gelijk en ik ben ook echt blij met jullie adviezen!! Ik heb er nooit bij stil gestaan dat het voor H een gemis kon zijn tot ze het laatst aan gaf, dus ik ben zeker op zoek naar mogelijkheden om haar daarin tegemoet te komen!
En dit helpt, door de situatie hier op te schrijven krijg ik ook meer inzicht en jullie adviezen helpen ook 😊
Ik realiseerde me gisteren dat mijn bezwaren eigenlijk helemaal nergens over gingen, want het is nou echt niet zo dat haar wensen zo veel duurder zijn dan wat ik normaal gesproken uitgeef aan avondeten, maar dat ik vooral vast liep op dat ze dan bv uitgebreid bami wilde maken als tussendoortje, en dan in de avond gewoon het normale avondeten mee at.
Ik snap het vanuit haar wel, omdat zij zich 'verplicht' voelde om te eten wat de pot schafte, maar dan toch haar gerechten wilde maken, dat dit dan haar oplossing werd. Maar dat werd gewoon te duur, want dan zat ze op vrije dagen op 2 warme maaltijden per dag, én een uitgebreide lunch..
Terwijl het heel simpel verholpen kan worden om dan toch maar apart te koken en dingen in te vriezen. En ze kookt het liefst ook zelf iedere dag, dus mij kost het wat dat betreft ook geen extra moeite, en wie weet dat het I toch gaat inspireren om een keer wat meer te proeven.
En ja, wat betreft die tomaten/sla/etc dingen ga ik ook zeker kijken naar wat jij aan gaf, gewoon bepaalde dingen die ze lekker vind standaard in huis halen, op dezelfde manier dat ik ook dingen in huis heb die I en ik graag eten.
Dus we hebben nu verschillende opties om uit te gaan proberen en dan kijken we even wat in de praktijk het handigst is, maar we gaan sowieso kijken naar wat H wil en haar behoeften daarin meer meenemen.
Maar het gesprek hier van gisteren heeft me overzicht gegeven in wat nou precies de kern is en wat er aangepast moet worden, en dat is lang niet zo chaotisch en overweldigend als dat het in mijn hoofd was. Het enige wat ik zag was "3 euro voor een liefde en passie brood, is ze helemaal gek geworden?!!", maar ik heb nu de belangrijkste punten op een rij en het valt gewoon relatief simpel op te lossen.
Soms moet het gewoon even uit mijn hoofd voordat ik dat kan zien 😉