Nescio dit is volgens mij geen discussie over eigen ervaringen en of die dan wel positief of negatief zijn, maar over een algemene blinde vlek in de geneeskunde (en bij uitbreiding in de maatschappij), dat alles dat afwijkt van 'de norm' abnormaal zou zijn of er geen of onvoldoende kennis over is. Als mensen zich altijd laten leiden door hun 'biases' zal er ook nooit iets ten goede veranderen..
Precies. Daarom vind ik het vervelend dat het na zo’n lang gesprek opeens persoonlijk gemaakt wordt met ‘maar je weet niet hoe het is dus … ‘.
Op mij komt dat over als dat als ik zou weten wat jij weet dan zou ik een andere mening hebben. En dat is niet zo.
De discussie wordt nu te vaag voor mij. Persoonlijke ervaring en algemene visies gaan teveel door elkaar nu. En zo’n flauwe opmerking is voor mij een teken dat ik me terug moet trekken.
Ik neig in dit gesprek meer naar het grotere plaatje willen zien waarin ik vind dat sommige dingen gewoon niet realistisch of nodig zijn. Maar dat maakt niet dat ik me niet kan inleven in hoe heftig zoiets is op persoonlijk vlak. Persoonlijk vind ik het namelijk echt oprecht heel vervelend en zou ik dit ook echt wel willen zien veranderen.
Mijn mening over de rechtvaardigheid van grote issues is soms anders dan wat ik persoonlijk voel bij iets. En als die twee door elkaar gaan lopen dan ontstaan er 2 verschillende gesprekken denk ik. Iedereen gaat een andere kant op en dan gaat het gesprek scheef.
Ik kan iets heel erg vinden voor een persoon maar het daarom niet perse fout vinden.
Ook naar mijzelf toe zie ik dat zo, mijn eigen ervaringen en pijnen zie ik net zo. Soms vind ik ze acceptabel als ik kijk naar het grote plaatje.
Misschien is dat heel raar of onbegrijpelijk. Geen idee. Maar ik kan dat los zien van elkaar.
Dat elk issue besproken wordt vind ik altijd een goede zaak. Zonder uitzondering. Alles moet besproken kunnen worden en serieus genomen worden. Ook de baarmoederstanden tussen de verschillende rassen. Kennis is power.
Maar ook dat staat voor mij weer los van wat ermee zou moeten gebeuren. Daarover mag men van mening verschillen, vind ik. En heeft niet altijd te maken met persoonlijke ervaring.