Toch6 niet? Hier is dat echt elke zwangerschap naar voren gekomen en moest ik weigeren. als de p meting boven de p90 uitviel. (en dat was bij allemaal zo). kreeg ik een OGTT en dan kon ik kiezen voor een inleiding met 37/38 weken. Heb dat nu 3x moeten weigeren. (bij de 2de om andere redenen met 39 weken alsnog ingeleid wel).
nu loopt ze ver buiten de grafieken, maar het stond al in de brief naar de verloskundige na de intake op 11 weken. "advies is inleiden rond 37/38 vanwege kans op macroscomie"
Maar de echo's waren altijd extremer dan het daadwerkelijk gewicht, dat viel iedere keer reuze mee. de zwaarste tot nu toe was 4045 op 40 weken precies. Ze zaten er qua schatting altijd een halve kilo naast.
Nu schatten ze 5 kilo, maar ik geloof het gewoon niet. Ik heb en veel vruchtwater, en grote baby maar mijn buik groei is keurig op termijn, nu ja, 2 weekjes loopt het voor. Daar zit echt niet zoveel meer in als de andere keren. Dus ik doe nu weer de OGTT (heb al 3x dagcurve geprikt die goed was) en als die goed is, dan weiger ik toch weer een inleiding (als de verloskundige daar ook achter staan, beval wel poli klinisch).
Ik schat zelf wel 4 kilo. op de 3d beelden heeft ze wel al heerlijke bolle wangen!